FANDOM

L85 (SA-80 — Small Arms for 1980 — стрілецька зброя 1980-х років) — англійська автоматична гвинтівка, розроблена в середині 1980-х років для заміни гвинтівки L1A1 на озброєнні армії Великобританії.

L85A2 01.jpg

Вигляд праворуч

L85A2 03.jpg

Ліворуч

L85A2 02.jpg
L85A2 04.jpg

ОписРедагувати

SA-80 виконана за компонуванням «Буллпап» — магазин знаходиться позаду спускового гачка, і може бути оснащена 4-кратним оптичним прицілом.

SA-80 заснована на класичній автоматиці на основі відводу порохових газів з каналу ствола через газову камеру, розташовану над стволом. Газовий регулятор має три положення: для звичайної стрільби (нормальне відкриття); для стрільби в несприятливих умовах (широке відкриття) і для стрільби гвинтівковою гранатою (газовідвідний отвір закритий). Газовий поршень виконаний окремо, має короткий хід і власну зворотну пружину. При відході газовий поршень відкриває чотири отвори в трубці газової камери, через які порохові гази виходять в атмосферу, для цього ж служать вирізи у ствольній накладці. Таким чином забезпечується використання тільки тієї частини енергії порохових газів, яка необхідна для роботи автоматики.

Цей автомат має високу точність стрільби поодинокими пострілами, а також чергами по 2 постріли. При веденні одиночної стрільби групами по п'ять одиночних пострілів на дальність 100 та 300 м серединна відхилення становить відповідно 77 та 150 мм.

ТТХРедагувати

Маса 3,82 (L85A1 без патронів)
4,13 (з прицілом SUSAT, без магазина)
5 (з прицілом SUSAT і спорядженим магазином на 30 патронів)
6,58 ( L86A1 LSW)
4,42 (L22A1)
Довжина 770 (L85A1)
900 (L86A1 LSW)
709 (L22A1) [1]
Довжина ствола, мм: 518 (L85A1)
646 (L86A1 LSW)
442 (L22A1)
Тип боєприпасу 5,56 × 45 мм НАТО
Калібр 5,56
Механізм відведення порохових газів, поворотний затвор
Бойова скорострільність 650
Дульна швидкість 900 (L85A1)
940 (L86A1 LSW)
Прицільна дальність 300 (відкритий приціл)
600 (з прицілом SUSAT)
Тип боєпостачання коробчастий магазин на 30 патронів сумісний з M16
Приціл оптичний 4X SUSAT, знімний діоптричний

В книзі Право на силуРедагувати

Пашка понурився і покрутив головою.

- Отож... Звідки... - пробурмотiв Данило. - З чим на поверхні працюєте?
- Я зазвичай « калаш » беру, Кіпіш теж. А у Панікара особистий ствол є, гвинтівка англійська L85A2 [1].

Данило свиснув.

- Ого... Булпап... Звідки?
- А йому батько на повноліття подарував, купив у проходячого каравану. У неї стан був - мама не горюй, задешево віддали. Льоха її умучився приводити в порядок. Всі заощадження на гвинтівку витрачав, а один раз навіть накладку на приклад у торгаша свиснув, - Батарей посміхнувся. - Торговець тоді ще шум підняв, але накладку так і не знайшов.

Виноски Редагувати

  1. L85A2 - модернізований варіант штурмової гвинтівки L85A1, розробленої в середині 1980-х років для заміни гвинтівки L1A1 на озброєнні армії Великобританії. В даний час гвинтівки L85A2 досить активно використовуються в бойових діях в Афганістані і Іраку, де вони показали хорошу надійність і високу точність стрільби, не в останню чергу завдяки штатним оптичного прицілу SUSAT.

Шаблон:ЗЕРедагувати

Шаблон:ПравоСили Редагувати

Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі