FANDOM

Денис Шабалов — автор трилогії Право на силу, Право на життя і третьї книги, назва якої офіційно не підтверджена.

Шабалов Денис Мал 01

Автор про себеРедагувати

Здрастуйте, дорогі друзі! Я - Денис Шабалов.
Народився в 1981 році в Сердобську - маленькому містечку в Пензенській області. Там же і пройшли дитячі роки.
Після 11 класу вступив в Пензенський технологічний інститут, і по закінченні його відразу ж пішов у армію. Відслуживши належне, звільнився старшим лейтенантом. Зараз живу і працюю в Пензі.
Завжди займався - і займаюся - активними видами спорту: важкою атлетикою і рукопашним боєм. В останні роки захопився ще одним дуже цікавим видом спорту - страйкболом.
Крім цих захоплень, зрозуміло, є й інші. Наприклад, мені завжди була дуже цікава армійська тематика: стрілецька зброя, озброєння і військова техніка, виживання в польових умовах, тактика і стратегія дрібних бойових груп, диверсійна діяльність та інше в тому ж дусі. І, мабуть, саме тому мій твір і вийшов таким... наповненим бойовими діями. Хоча - яким інакше він міг би бути, якщо сюжет його розгортається посеред бетонних джунглів випаленого радіацією міста, що кишить мутантами, аномаліями і не знаходячими пояснення явищами?
Роман «Метро 2033» мені попався на очі випадково і, напевно, лише через півроку після свого виходу. Зайшов у книжковий магазин в пошуках цікавої книги - я завжди читав досить багато і з великим інтересом - і зачепився поглядом за обкладинку. На думку прийшов якийсь відгук, прочитаний в мережі... Пам'ятається, подумав ще тоді: «А не викину чи гроші на вітер?»
Прочитав...
Я був вражений, наскільки глибоко і повно автор зміг передати атмосферу життя в метро, це сумне кротовье існування під землею без надії на повернення назад на поверхню, повільне згасання людської цивілізації, агонію, в якій винне було тільки воно одне і ніхто більше.
Напевно, саме з «Метро» я зацікавився темою постапокаліпсіса. Потім були інші книги, ще і ще - але завжди було мало. А потім... потім Дмитро Глуховський започаткував Серію!
Книги почали виходити кожен місяць, і я - як і тисячі шанувальників - чекав кожної нової книги з великим нетерпінням.
Книги були гарні, але мені завжди не вистачало в них... конкретики. А ще - реалістичності, чи що, життєвості. Чому якщо автомат - то тільки « калаш »? А якщо протигаз і захисний комбінезон - лише «протигаз» і «захисний комбінезон» і не більше? Де конкретика - який саме комбінезон і протигаз і чому тільки АК, адже на світі існує величезна кількість різноманітних видів стрілецької зброї?! Куди воно раптом зникло з початком Кінця? І, найголовніше, - чому головний герой завжди перемагає небезпеки і кінцівка для нього в більшості випадків, у загальному-те, сприятлива? Так не буває в житті! Ну а якщо він дійсно справжній воїн - то де це показано і розказано?
Де сам процес його становлення і його Шлях? Адже для того, щоб блукати по повній небезпек радіоактивного поверхні або лабіринтах підземель метро, хоробро відстрілюючи голови мутантам, потрібно бути до цього готовим! Виживання в умовах радіаційного пустелі - це надзвичайно складне заняття, і готуватися до цього потрібно з великою відповідальністю. Це важка, напружена робота день за днем, рік за роком з підготовки свого тіла і своїх рефлексів до боротьби за виживання.
Та й то, навіть після цього людина не стає суперменом, а лише отримує шанс - нехай і досить великий - вижити і не загинути в першому ж своєму самостійний вихід. І де ж показаний процес підготовки? Покажіть мені! Доведіть! Проте - книги чому не давали відповіді на ці питання. І тоді я вирішив дати відповіді сам. Так було на той момент, коли я сів писати «Право на силу». Створюючи книгу, я старався, щоб її герої, їхні вчинки та події, що відбуваються з ними, та й взагалі сам сюжет не залишали відчуття неправдоподібності. Мені хотілося показати шлях героя з самого дитинства, з самого народження. Чому він став саме тим, ким став, хто допоміг йому в цьому, яких сил йому це коштувало?.. Мені хотілося написати твір реальне, найбільш наближене до життя. Якщо ти вийшов в ОЗК на поверхню, то навряд чи будеш порушувати його герметичність. Або знімати протигаз, щоб сісти на фонящую «гамою» травку і не поспішаючи поїсти. Або залишати житло, маючи у своєму арсеналі лише пару магазинів до автомату, причому один з них заповнений лише наполовину. Звичайно, автору видніше, але я б сам так робити не став. Тремтітиме наслідків.

Але це - тільки одна сторона твори. Інша ж - це спроба показати, що не все в житті вирішується з позиції сили. Як би не був сильний чоловік, завжди знайдеться хтось сильніше, і не обов'язково вийде так, що цей більш сильний буде діяти з позиції добра і сюжет не обов'язково закінчиться хеппі-ендом. Я, створюючи книгу, хотів показати, що все йде з точністю до навпаки. У житті нічого не буває просто, досить рідко проходить гладко і закінчується щасливо.

Я сподіваюся, що твір представляє інтерес не тільки тим, кому цікаві пригоди, постійна драйв, погоні, бійки і перестрілки, але і тим, хто звик замислюватися над прочитаним, шукати в книгах суть, мораль, знаходити щось корисне і цікаве для себе. Адже виховна роль - це важлива складова частина літературних творів, а більшість з них, на жаль, останнім часом можна розглядати лише як розважальну літературу.
Якщо все буде добре, то твір, що задумувався спочатку як одна суцільна книга, вийде в трьох.

У процесі написання, коли мозок працює з повною віддачею, в голову постійно лізуть думки, що дозволяють зробити сюжет більш барвистим, - несподівано вивернути дію, ввести нових героїв, додати цікаві та повчальні історії... А це безпосередньо позначається на обсягах - текст починає пухнути, як на дріжджах, товстіти, набуває солідний вага і об'єм, і ось вже не влазить не тільки в одну книгу, але навіть дві. І тоді залишається тільки один вихід - створити багатотомник. Саме це я і прагну зараз зробити.

Ну і наостанок - хотілося б подякувати.
По-перше - подякувати батькам. Просто подякувати. За все.
По-друге - подякувати моїй дружині. Дорога моя, спасибі тобі, що ти розуміла, як важливо для мене написання книги, і не бурчала, якщо я засиджувався за комп'ютером до перших півнів, а, згнітивши серце, відправлялася спати на самоті, та ще й при цьому погоджувалася терпіти постійний шум комп'ютера, що йшов з-за стіни. Спасибі, Ксюшка!
По-третє - хочу подякувати Ларисі Ворошиловій, дружині письменника Сергія Зайцева.
Лариса, зі стоїчним терпінням узявши на себе роль бета-рідера, змогла в найкоротший термін віднімати текст, поставившись до цієї нелегкої справи дуже якісно і професійно і вишукавши стільки помилок, що я, правлячи потім книгу, просто хапався за голову.
Велике спасибі, Ларисо!
По-четверте - подякувати мого гарного товариша, Сергія Кузнєцова, автора книги «Мармуровий рай» і ще кількох чудових творів. Не будь його - хто знає, вийшло б «Право на силу» на папері або так і залишилася б порохом «у столі» серед моїх ж перлів середнього і старшого шкільного віку. Величезне спасибі, Сергій!!! Ну і звичайно ж я хотів би подякувати всіх вас, мої читачі. Тих, хто зараз тримає в руках цю книгу. Своїми відгуками, критикою, листами з питаннями про терміни виходу твори ви не давали мені опустити руки. Я бачив, що текст подобається, - а значить, потрібно продовжувати роботу. Спасибі вам!
Я старався.
Сподіваюся, вам сподобалося.
І до нових зустрічей на просторах Всесвіту!

З повагою,

Денис.

ПосиланняРедагувати

Виноски Редагувати

Випадкова вікі