FANDOM

З поверхні назад в метроРедагувати

Рятуючись від переслідування тварюк з поверхні, Артем потрапляє на Смоленську.

Вестибюль «Смоленської» виглядав саме так, як він і припускав: тут було темно, сиро і порожньо. Відразу стало зрозуміло, що на цій станції люди часто піднімалися на поверхню: каси і всі службові приміщення були відкриті і розграбовані. Все корисне перекочувало вниз вже багато років назад. Не залишалося ні турнікетів, ні будки чергового - про неї нагадувала тільки бетонна основа.

Позаду виднілося напівкругле склепіння тунелю, по якому на неймовірну глибину вниз вели кілька ескалаторів. Промінь губиться десь у середині спуску, і переконатися, що там дійсно є вхід, Артем ніяк не міг. Але і залишатися на місці часу не було: тварюки вже пробралися у вестибюль, він зрозумів це за скрипом дверей. Через секунду вони могли вийти до ескалаторів, і та крихітна фора, що у нього все ще залишалася, зникла б.

Побут. ОписРедагувати

Смоленська виглядала похмуро: низька напівкругла стеля, неширокі арки в потужних стінах, облицьованих білим колись мармуром. Хоча по кутах з арок виступали декоративні хибні колони, а стіни поверху кільцювала ліпнина, що ще непогано збереглася, все це тільки збільшувало перше враження.

Станція справляла враження давно осаджуваної фортеці, яку її захисники скупо прикрасили, чому вона тільки прийняла ще більш суворий вигляд. Подвійна цементна стіна з масивними сталевими дверима по обидві сторони від гермоворіт, бетоновані вогневі точки біля входів у тунелі - все говорило про те, що в тутешніх мешканців є підстави турбуватися за свою безпеку. Жінок на Смоленській майже не було, зате майже всі чоловіки, що зустрілися йому, були при зброї. Коли Артем запитав у Мельника напряму, що відбувається на цій станції, що тільки невизначено похитав головою і сказав, що нічого незвичайного в ній не помічає.

Однак Артема не залишало дивне відчуття, що на Смоленській панує загальна напруженість. Тут все немов чого-то чекали, і це почуття швидко передавалося newcomer. Намети, в яких жили люди, були збудовані ланцюгом посеред залу, а всі арки залишалися вільними - ніби їх боялися захаращувати, щоб вони не перешкодили терміновій евакуації. При цьому всі житла були встановлені виключно в проміжках між арками, так що з одноієї колії крізь проходи було видно іншу.

У середині кожної посадочної платформи у спуску на рейки сиділи чергові, не випускали з поля зору тунелі з обох сторін. Картину доповнювала майже повна тиша, яка стояла на станції. Люди тут розмовляли між собою неголосно, іноді й зовсім переходячи на шепіт, як ніби вони боялися, що їх голоси можуть заглушити якісь тривожні звуки, які приходять з тунелів.

Артем постарався згадати, що він знав про Смоленську. Може, у неї були небезпечні сусіди? Ні, з одного боку рейки йшли до світлого і благополучного Полісу, серця метро. З іншого - тунель, що вів до Київської, про яку Артем пам'ятав тільки те, що вона була населена переважно тими самими «кавказцями», яких він бачив на Китай-Місті і в тюремних камерах у фашистів на Пушкінській. Але, зрештою, це були звичайні люди, і навряд чи варто так побоюватися...

Їдальня перебувала в центральному наметі. Обідній час, судячи з усього, вже закінчився, тому що за грубими саморобними столами залишалося всього кілька людей. Посадивши Артема за один з них, Мельник через пару хвилин повернувся до нього з мискою, в якій диміла неапетитна сіра кашка. Під підбадьорливим поглядом сталкера Артем все ж таки зважився її спробувати і вже більше не зупинявся поки миска не спорожніла. На смак місцеве блюдо виявилося просто чудовим, хоча він і важко визначити, з чого саме воно було приготовано. Одне можна сказати напевно - м'яса кухар не пошкодував.

Закінчивши і відсунувши миску в бік, Артем утихомирено огледівся навколо. За сусіднім столом все ще сиділи, тихенько розмовляючи, дві людини, і хоча вони були одягнені у звичайні ватники, в їх зовнішності було щось таке, що змушувало уявляти їх в костюмах повного захисту і з ручними кулеметами напереваги.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі