FANDOM

Після Метро 2033 сюжет наступної книги переносить нас разом із нашими героями на станцію Севастопольська. Обороні Севастопольської присвячено продовження — Метро 2034.

Перше знайомствоРедагувати

Севастопольська була перетворена її жителями, кожний з яких - від п'ятирічного хлопчика до стародавнього старого - вмів поводитися зі зброєю, у неприступний бастіон.

ОхоронаРедагувати

Настовбурчившись кулеметними гніздами, шипами колючого дроту, навіть звареними з рейок протитанковими їжаками, ця станція-фортеця - здавалося б, зовсім невразлива, - могла впасти в будь-яку хвилину.

Її ахіллесовою п'ятою був постійний брак боєприпасів.

Зіткнувшись з тим, що доводилося щодня витримувати мешканцям Севастопольської, жителі будь-якої іншої станції, напевно, і не подумали б її обороняти, втікши звідти, як щури з затоплюваного тунелю. Навіть могутня Ганза - союз станцій Кільцевої лінії, - підрахувавши всі витрати, навряд чи зважилася б кинути необхідні сили на захист Севастопольської. Так, її стратегічне значення було велике, але все ж гра не варта свічок.

ПобутРедагувати

Електроенергія дійсно була дуже дорога. Досить дорога, щоб севастопольці, які побудували одну з найбільших гідроелектростанцій в метро, на доходи від її поставок Ганзи ящиками замовляли боєприпаси і все-таки залишалися в прибутку.

Проте багатьом з них довелося розплачуватися не тільки патронами, але і своїми покаліченими, обірваними життями.

Ґрунтові води, благословення та прокляття Севастопольської, обтікали її з усіх боків, немов води Стікса - благеньку барку Харона. Вони повертали лопаті десятків водяних млинів, споруджених місцевими самоуками в тунелях, гротах, підземних руслах - усюди, куди могли дістатися інженерно-розвідувальні групи, даючи світло і тепло самій станції і ще добрячій третини Кільця.

Жителі станції, команда цього примарного фрегата, що наче несеться по Пекла, були навіки приречені шукати і зашпаровувати всі нові пробоїни, тому що їх корабель давно почав текти, але пристані, де він міг би знайти спокій, просто не існувало.

І одночасно вони повинні були відображати атаку за атакою чудовиськ, які йшли на абордаж з Чертанівської і Нахімовського проспекту... Повзучих з вентиляційних шахт, крізь каналізаційні стоки, що рвуться з південних тунелів.

Здавалося, весь світ налаштований проти севастопольців, не шкодуючи ніяких зусиль для того, щоб стерти їх притулок з карти метро. А вони до останнього чіплялися за свою станцію, ніби, крім неї, у них нічого у Всесвіті не залишалося.

Але, якими б не були майстерними місцеві інженери, яких досвідчених і безжалісних бійців не виховувала б Севастопольська, вони не могли зберегти своє житло без патронів, без ламп для прожекторів, без антибіотиків і бинтів. Так, станція виробляла електрику, і Ганза була готова платити за неї хорошу ціну, але у Кільця були й інші постачальники, і власні джерела, а севастопольці без підживлення ззовні навряд чи протрималися б навіть місяць. А найстрашніше було залишитися без боєприпасів.

Картопля і огірки з помідорами вважалися тут самим вишуканим делікатесом: крім Севастопольської, овочами могли почастувати хіба що в парі кращих ресторанів Кільця або Поліса. Справа не тільки в складних гідропонічних установках, необхідних для вирощування збереженого насіння, але й у тому, що мало хто в метро міг розтрачувати кіловати електрики, щоб урізноманітнити солдатське меню.

Навіть на стіл до начальства овочі потрапляли лише на свята, звичайно ж ними балували тільки дітей. Істоміну довелося неабияк посперечатися з кухарями, щоб переконати їх додати вареної картоплі з помідорами до належної по непарних числах свинини - для підтримки бойового духу.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі