FANDOM

Після битви між племенами Марго і Драйва син Марго Денис очолив диггерські бригади - так називалися тепер східні поселення Муоса. Його називали Бригадиром бригадирів. Вони, на відміну від однойменних дикунів, підтримували обережні відносини з іншими державами Муоса, де їх називали світлими дигерами.
У світлих дигерів формувалася своєрідна культура, звичаї і традиції.

У світлих дигерівРедагувати

Радист увійшов в досить велике приміщення, що висвітлюється грибами-світильниками, розвішаними по стінах.
У центрі приміщення на підлозі були складені або росли кілька грибів, які давали світло достатнє, щоб розглянути групу людей - п'ятнадцятеро, що сиділи прямо на підлозі, утворюючи коло.

Всі були роздягнені, якщо не вважати коротких шкіряних спідниць на стегнах. Причому так одягнені були і чоловіки, і жінки та діти. Всі вони були худими, але чоловіки - досить м'язистими.
Вони сиділи нерухомо, закривши очі. У трохи мерехтливому люмінесцентному світлі грибів-світильників їх блідо-сині обличчя виглядали зловісно. Усі брали участь у якомусь дивному ритуалі.

Старший чоловік тужливим голосом, ніби молитву, затягував:

- Кисень є восьмий елемент, бо в його атомі вісім протонів і електронів. В умовах Муоса вільний кисень - молекула з двох атомів. Є газом без кольору і запаху, з якого складається п'ята частина повітря, яким ми дихаємо. Легко з'єднується з іншими елементами.
Найбільш відомі з'єднання: вода (один атом кисню і два атоми водню), іржа (різні співвідношення атомів заліза і атомів кисню), органіка...

Радист, відкривши рота, слухав це дивне пісноспіви, схоже на витримку з підручника давно їм забутої хімії. Через сім хвилин, всі присутні, від малого до великого, затягли:

- Кисень є восьмий елемент бо в його атомі вісім протонів і електронів...

Вони співали цю пісню різними голосами, але в унісон один-одному. Радист міг посперечатися, що вони слово в слово повторили сказане «заспівувачем».

Радист сподівався, що на цьому все закінчиться, але потім «заспівувач» затягнув знову:

- Фтор є дев'ятий елемент, бо...

Радист подумав, що, можливо, у нього чергове марення, і вирішив не надавати цьому особливого значення. Він виповз з буди і встав в повний зріст. В голові трохи шуміло, в тілі була слабкість, але він відчував себе значно краще. Ніхто із співаючих не відкрив очей і не ворухнувся. Навіть якщо це - маячня, ці «хіміки» навряд чи можуть бути небезпечні. Не можливо уявити, щоб вони, відспівавши оди хімічним елементам, тут же кинулися б його підсмажувати. Але і стояти тут, як дурень, він теж не хотів. Він вже думав було кашлянути, щоб привернути увагу, але побачив у кутку щось, що його враз відвернуло від співаків - «хіміків»...

ЗдыбностіРедагувати

На запитання, про що співають «хіміки», Ігореві відповіли:

- Вони вчать Поему Знань. Колись давно бригадири прийшли до висновку, що в умовах роз'єднаних поселень дигерів важко зберігати знання і не впасти в дикість. Адже це вже сталося у їхніх колишніх побратимів. Була створена Поема Знань - своєрідна енциклопедія, що включає в себе основні положення основних наук: математики, фізики, хімії, біології та інших.
Кожен дигер зобов'язаний знати цю поему напам'ять і навчити їй своїх дітей. Майже весь вільний час дигери займаються вивченням і повторенням Поеми. Можеш повірити, це достатньо ефективний спосіб, особливо у виконанні дигерів, що володіють «зануренням» і «винятком».
- Чим володіють?..
- Чи бачиш, дигери не виходять на поверхню, а можливостей прохарчуватися внизу не так вже багато. Щоб вижити в умовах голоду, вони навчилися «виключення». Зусиллям волі вони можуть ті чи інші органи або частини тіла, а при сні й відпочинку - все тіло, як би виключати з організму, занурюючи у напівживий стан, що вимагає мінімальних витрат енергії і поживних речовин. Це допомагає їм: те, що ти з'їдаєш за день, диггеру може вистачити дня на три, а при повному виключення всього тіла - навіть на цілий тиждень. Ну а «занурення» - це, навпаки, максимальна активізація роботи тих чи інших органів. У тому залі вони всі занурені в вивчення Поеми, мозок у них працює на повну, а інші органи майже не задіяні.
До речі, до Останньої Світової на поверхні жили люди, які могли роками перебувати в напівмертвому стані. Їх називали, здається, йогами.

Виноски Редагувати

Шаблон:Муос Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі