FANDOM

RZK1.jpg

РЗК

RZK-M1.jpg

РЗК-М

Радіаційно-захисний комплект одягу для пожежних, РЗК (ТУ 8570-047-38996367-2004)

ПризначенняРедагувати

Комплект призначений для індивідуального комплексного захисту людини при гасінні пожеж і проведенні аварійно-рятувальних робіт у зоні поєднаного бета-гамма опромінення, у тому числі при пожежах і аваріях на ядерних реакторах.

Комплект призначений для захисту від зовнішнього опромінення бета і частково гама випромінюваннями, впливу підвищених температур, теплових потоків, проникнення (інкорпорації) радіоактивних газів і аерозолів через дихальні шляхи і травний тракт, а також радіоактивного забруднення шкіри, слизових оболонок.

Дозволяє виключити субтотальный радіаційний опік і зменшити вплив проникаючих випромінювань на органи і тканин з урахуванням їх різної чутливості до виникнення детермінованих і стохастичних ефектів опромінення, збільшуючи тим самим вірогідність збереження життя при неконтрольованих переопроміненнях, а також збільшує тривалість часу перебування в зоні контрольованого опромінення.

Може використовуватися не тільки особовим складом пожежних підрозділів, але і іншими аварійно-рятувальними службами.

Тривалість перебування особового складу в зоні підвищеного поєднаного гамма-опромінення залежить від потужності еквівалентної дози і повинна ґрунтуватися на дозових межах, встановлених Нормами радіаційної безпеки НРБ-99 для групи А.

Передбачена можливість дозиметричного контролю в підкостюмному просторі індивідуальним гама-дозиметром.

Комплектність поставки: Редагувати

Комплектність поставки: ізолюючий скафандр з капюшоном, ілюмінатором, відсіком для розміщення дихального апарату [1], рукавичками і чобітьми; комбінезон теплорадіаційно-захисний; радіаційно-захисні: напівкомбінезон, пелерини, труси, гігієнічне білизна і устілки у чоботи.

Технічні характеристики:Редагувати

  • Температурний інтервал у якому допускається використовувати комплект, oC

-40...+150

  • Час роботи, хв, не більше при температурі навколишнього середовища
-40 oC ...+40 oC 20
+40 oC ...+100 oC 15
+100 oC ...+150 oC 3
  • Час одягання (за допомогою одного асистента), хв, не більше 3
  • Час самостійного розкриття герметичного скафандра до моменту звільнення дихальних шляхів, с, не більше 20
  • Спеціальні вимоги: показники захисту від іонізуючих випромінювань в найбільш захищених областях
Коефіцієнт ослаблення від опромінення бета-випромінювання з енергією до 2 Мев (джерело Sr90), не менше 150
Коефіцієнт ослаблення від зовнішнього опромінення гама випромінюванням з енергією 122 Кев (джерело Со57), не менше 5,5

У книзіРедагувати

Фідель купує разом із набоями і автоматами по комплекту РЗК для кожного учасника походу. І ось вони біля станції Дніпро. Біля самого виходу на Поверхню.

Че переодягнувся першим. Виглядав він, м'яко кажучи, незвично.
Він був схожий на астронавта, що заблукав, в скафандрі. Мовляв, вийшов у відкритий космос на зірочки подивитися, пiшов за другий модуль - і раптом опинився в підземці. Щось, напевно, не зрозумів. Підкажіть, товариші, як мені вийти на орбіту.
Голову Че прикривало потужне щось із прозорим забралом до середини грудей. На спині у растамана виріс помітний горб - апарат дихання, який поки що не використовується, адже ще можна дихати повітрям метро, а от далі... Поживемо - побачимо, що буде далі.

- Знаєш, як ця штука називається? - поплескав себе по голові» Че. - Шолом радіаційно-захисний з каскою «Труд».

Сайгон кивнув - мовляв, круто, не те слово.
Його безмірно вразили свинцеві устілки у чоботях - у таких «кросівках» особливо не побігаєш. Труси, устілки... Тепер зрозуміло, чому комплект стільки важить. Та тут одних тільки рукавичок два види плюс рукавиці. Переодягаючись, Сайгон навіть спітнів, так стомився. А якщо активно рухатися?..
Товщина і матеріали частин РЗК варіюються, тому що вони прикривають різні органи: спинний мозок треба б краще сховати від радіації, а ногами можна пожертвувати. Добре б захист був би скрізь товстий, але в такому випадку РЗК важив б стільки, що Сайгон не пройшов би в ньому і двох кроків.

Виноски Редагувати

  1. * Застосовується тільки спільно з дихальним апаратом зі стисненим повітрям.

Випадкова вікі