FANDOM

Печенег 01
Печеніг 01
Печеніг 02
Печеніг 03

Загальний описРедагувати

7,62-мм піхотний кулемет « Печеніг » (Індекс ГРАУ - 6П41) - російський єдиний кулемет, розроблений на основі ПКМ. Призначений для ураження живої сили противника, вогневих та транспортних засобів, повітряних цілей. Розроблено ЦНИИточмаш.

За основу конструкції взято 7,62-мм кулемет Калашникова (ПК/ПКМ). Це дало змогу з мінімальними витратами розгорнути виробництво, а також спростити його експлуатацію. Ствольна група забезпечує відстріл не менше 600 патронів довгими чергами без погіршення ефективності стрільби. В кулеметі застосована система примусового повітряного охолодження ствола за рахунок енергії порохових газів. Стовбур має зовнішнє ребра і поміщений в металевий кожух. Порохові гази, виходячи зі стовбура, створюють зону розрідження в передній частині кожуха. У задній частині кожуха зроблені спеціальні вентиляційні вікна. Таким чином, під час стрільби вздовж стовбура безперервно прокачується холодне повітря. Постійне охолодження стовбура позитивно позначається на розсіюванні при стрільбі, а також збільшує довговічність стовбура.

ПКП у правого співробітника ЦСН ФСБ, м. Махачкала, Республіка Дагестан, 2010 рік

Живучість ствола становить 25-30 тисяч пострілів при стрільбі в інтенсивних режимах. Зміцнення стовбура дозволило перенести сошку з газової камери на дульний зріз, що збільшило опорну базу і знизило до 70 % розсіювання. Вирівнювання температурного поля стовбура дозволило підвищити його ресурс до рівня, заданого на весь кулемет. Це дозволило відмовитися від другого ствола і, незважаючи на установку на кулемет додаткового екрану і збільшення маси стовбура, знизити загальна вага зброї. Крім того, конструкція кулемети « Печеніг » дозволяє значно знизити шкідливий вплив висхідного потоку нагрітого стовбуром повітря на лінію прицілювання. Підвищена тепловіддача нового кулемета помітна в темний час доби навіть неозброєним оком по яскравості світіння стовбурів після розстрілу всього боєкомплекту.

Варіанти і модернізаціїРедагувати

  • 6П41Н - піхотний кулемет з планкою для нічного прицілу.
  • 6П41С - станковий кулемет на верстаті конструкції Степанова.
  • 6П41СН - станковий нічний.

«Печеніг-2» Редагувати

У лютому 2000 року начальник спеціального конструкторського бюро заводу імені Дегтярьова (м. Килимів) Олексій Ісаков повідомив що розпочалися роботи по модернізації кулемети «Печеніг» варіант «Печеніг-2». За його словами, необхідність серйозного вдосконалення кулемета «Печеніг» обумовлена виявленими в ході проведення військових випробувань недоліками. За оцінкою військових фахівців, кулемет «Печеніг» не зовсім стикується з бронетехнікою, що знаходиться на озброєнні ЗС Росії ; при стрільбі він демаскує себе факелом вогню зі ствола.

Ці та інші недоліки будуть усунені в модернізованому варіанті кулемета. Олексій Ісаков особливо підкреслив, що ресурс ствола модернізованого кулемети «Печеніг-2» у порівнянні з базовим зразком буде підвищено приблизно в два рази. Ствол буде виконаний з нової марки сталі.

ТТХРедагувати

Калібр : 7,62 мм
Патрон 7,62x54R
Довжина зброї, мм : 1200
Довжина ствола, мм : ?
Маса зброї, г : 8200 (з сошками)
Початкова швидкість кулі, м/с: 825
Швидкострільність, постр/хв: 600-800
Прицільна дальність, м: 1500
Ємність стрічки, патронів : 100/200

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі