FANDOM

Пушкінська — перша з трьох фашистських станції, яку довелося пройти Артему о дорозі до Полісу. На другу його вже везли в кайданах, арештованого за вбивство офіцера-фашиста.

Перша згадкаРедагувати

Артем чергує у складі блок-поста ВДНГ, коли зайшла розмова про мешканців різних станцій.

Але от про те, хто де живе, дещо розповісти цікавого можу. От ви знаєте, наприклад, що там, де раніше Пушкінська була - там ще на дві інші станції перехід - на Чеховську і на Тверську, - там тепер фашисти всі захопили?

- Які ще фашисти? - здивовано запитав Женька, і Артем задоволено зазначив про себе, що і Женьку, виявляється, можна здивувати.
- Натуральні фашисти. Колись давно, коли ми ще жили там, - командир показав пальцем вгору, - були такі. Бритоголові були - і ще одні, називалися РНЕ. Шут знає, що це значить, зараз вже й не пам ’ ятає ніхто, та й самі вони, напевно, вже не пам ’ ятають. Потім, начебто, зникли. Не чути про них нічого не видно. І ось раптом якийсь час назад на Пушкінській відгукнулися. «Метро - для росіян!». Чули таке? Або от: «Роби добро - чисти метро!». Викинули всіх неросіян з Пушкінській, потім і з Чеховської, і до Тверській дісталися - під кінець вже озвіріли, почалися розправи. Тепер там у них Рейх. Четвертий або п'ятий...

На підступах до станціїРедагувати

Тут була зведена ціла барикада, на позиціях стояли двоє кремезних автоматників і ще одна людина з кобурою на поясі, всі в камуфляжі і чорних беретах, набакир нанизаних на поголені голови.

На рукавах у них були білі пов'язки - якась подоба німецької свастики, але не з чотирма кінцями, а тільки з трьома. Трохи подалі виднілися темні фігури ще кількох людей, біля ніг одного з них сиділа і нервово повискувала собака.

Стіни навколо були розмальовані хрестами, орлами, гаслами і прокльонами на адресу всіх неросіян.

Останнє трохи збентежило Артема, тому що частина написів була зроблена на німецькій.

На видному місці, під підпаленим полотнищем із силуетом орла і трехконечной свастикою, стояв затишно підсвічений пластиковий знак з нещасним чорним людиною, і Артему подумалося, що там, напевно, у них організований червоний куточок.

Один з охоронців зробив крок вперед і запалив довгий, схожий на палицю ручний ліхтар, тримаючи його в зігнутій руці на рівні голови. Він не поспішаючи обійшов всіх трьох, пильно дивлячись їм в обличчя, очевидно, намагаючись знайти хоч якісь неслов’янські риси. Однак особливості всіх них, за винятком, хіба що, Іванка, обличчя якого несло певний віддрук його хвороби, були порівняно російські, тому той відвів ліхтар і розчаровано знизав плечима.

- Документи! - гаркнув він.

Вбивство фашистського офіцера. АрештРедагувати

Тут сталося непередбачене.

Іванко, який зростом був трохи не в два рази нижче головоріза в чорному береті, раптом ошкiрився і з тваринним риком кинувся на кривдника. Той ніяк не очікував такої спритності від убогого, і Вані вдалося вчепитися йому в ліву руку і навіть вдарити його долонею в груди. Але через секунду офіцер отямився, відкинув Іванка від себе, відступив і, витягнувши руку з пістолетом вперед, вистрілив. Постріл, посилений луною порожнього тунелю, ударив по барабанним перетинкам, але Артему здалося, що він все одно чує, як тихо схлипнув Іванко, сідаючи на підлогу.

Він ще кренився обличчям вниз, тримаючись обома руками за живіт, коли офіцер, носком чобота поваливши його на підлогу, з гидливо виразом на обличчі натиснув на спусковий гачок ще раз, цілячись в голову.

- Я вас попереджав, - холодно кинув він Михайлу Порфировичу, який, завмерши на місці, з відваленою щелепою дивився на Ваню, видаючи грудні хриплячі звуки.

У цей момент у Артема все затьмилось перед очима, і він відчув у собі таку силу, що солдат, який тримав його ззаду, ледь не впав на підлогу, коли він кинувся вперед. Час розтягся для нього зараз, і цього якраз вистачило, щоб вхопитися за ручку автомата і, клацнувши запобіжником, дати чергу прямо крізь рюкзак в плямисті груди офіцера.

Він тільки і встиг - задоволено помітити, як вимальовується чорний пунктир кульових отворів на зелені камуфляжу.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі