FANDOM

Печенег 01.jpg
«Ульман стояв в арці, тихенько розмовляючи з непомітним юнаком і строгим чоловіком в кітелі машиніста і при повних регаліях начальника станції.
- Машина нагорі, бак залитий. У мене тут на всяк випадок ще рації і захисні костюми, і ще «Печенег» з «Драгуновим», - хлопець вказав на дві великі чорних сумки. Підніматися можна в будь-який момент. Коли нам треба вгору?»
~

7,62-мм кулемет піхотний «Печенєг» (Індекс ГРАУ - 6П41) - російський єдиний кулемет, розроблений на основі ПКМ. Призначений для ураження живої сили супротивника, вогневих і транспортних засобів, повітряних цілей. Розроблений ЦНИИточмаш.

ОписРедагувати

За основу конструкції узятий 7,62-мм кулемет Калашникова (ПК/ПКМ). Це дозволило з мінімальними витратами розгорнути виробництво, а також спростити його експлуатацію.

Ствольна група забезпечує відстріл не менше 600 патронів довгими чергами без погіршення ефективності стрільби.

У кулеметі застосована система примусового повітряного охолодження ствола за рахунок енергії порохових газів. Ствол має зовнішні ребра і поміщений в металевий кожух. Порохові гази, виходячи зі ствола, створюють зону розрідження в передній частині кожуха. У задній частині кожуха зроблені спеціальні вентиляційні вікна. Таким чином, під час стрільби уздовж ствола безперервно прокачується холодне повітря. Постійне охолодження ствола позитивно позначається на розсіюванні при стрільбі, а також збільшує довговічність ствола.

Живучість ствола становить 25-30 тисяч пострілів при стрілянині в інтенсивних режимах.

Зміцнення ствола дозволило перенести сошку з газової камери на дульний зріз, що збільшило опорну базу і знизило до 70 % розсіювання. Вирівнювання температурного поля ствола дозволило підвищити його ресурс до рівня, який задається вцілому на весь кулемет. Це дозволило відмовитися від другого ствола і, незважаючи на установку на кулемет додаткового екрану і збільшення маси ствола, знизити загальну вагу зброї.

Крім того, конструкція кулемета «Печенєг» дозволяє значно знизити шкідливий вплив висхідного потоку нагрітого стволом повітря на лінію прицілювання. Підвищена тепловіддача нового кулемета помітна в темний час доби навіть неозброєним оком по яскравості світіння стволів після розстрілу всього боєкомплекту.

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі