FANDOM

Пернач 01.jpg

Вигляд ліворуч

Пернач 02.jpg

Зі зйомним прикладом і магазинами

Пернач 03.jpg

Деталі при неповному розбиранні

Повна назва — Пістолет ОЦ-33 "Пернач"

МодернізаціяРедагувати

Після вилучення АПС з армії йому знайшлося застосування в підрозділах спецслужб. У 1993 році, на замовлення МВС, була зроблена спроба модернізації АПС. Допрацьованим пістолетом планувалося замінити небезпечні в міських умовах 5,45 мм і 7,62-мм автомат Калашникова. Але, з ряду причин, ця робота зупинилася на самому початку.

Наприкінці того ж року МВС укладає договір з тульським ЦКИБСОО на розробку нового автоматичного пістолета під патрон 5,45 МПЦ. Тема, доручена колективу під керівництвом Ігоря Яковича Стєчкіна, а потім і пістолет, отримали назву "Дротик". Мала потужність і слабке зупиняє дію кулі 5,45 мм патрона істотно обмежували сферу застосування нової зброї. Вже в липні 1995 року пістолет ОЦ-23 "Дротик" планується доопрацювати під патрон 9х19 "парабелум". Нова розробка зацікавила МВС, і до кінця того ж року ЦКИБСОО отримує замовлення на розробку 9-мм автоматичного пістолета, але під вітчизняний патрон 9х18ПМ в штатному і посиленому варіантах. У квітні 1996 року було виготовлено перший зразок 9-мм автоматичного пістолета, який отримав назву ОЦ-ЗЗ "Пернач", а в липні минулого року він був представлений на міжнародній виставці в Москві.

Пернач і ДротикРедагувати

"Пернач" успадкував від "Дротика" оригінальну схему роботи автоматики: для зменшення впливу віддачі на точність автоматичного стрілянини (за схемою з вільним затвором) обидва пістолети мають рухливий стовбур. В ОЦ-ЗЗ після пострілу затвор відкочується назад на 70 мм і вдаряється в масивний підпружинений ствол, з яким продовжує рух ще на 5 мм. За рахунок ударного приєднання маси стовбура до маси затвора значно знижується швидкість останнього. По досягненні кінцевого заднього положення стовбур і затвор під впливом своїх пружин починають рух вперед. Через 5 мм стовбур зупиняється, а затвор продовжує рух і досылает з дворядного магазину в патронник наступний патрон.

Обидва пістолети мають ударно-спусковий механізм подвійної дії. Включений запобіжник надійно блокує бойок, затвор, курок і спусковий гачок, забезпечуючи повну безпеку при зверненні з зарядженим пістолетом, причому запобіжник може бути включений як спущеному, так і при зведеному курку. Для стрілянини з обох рук прапорці запобіжника і засувка магазину виконані симетрично. Покажчик наявності патрона в патроннику помітний візуально і на дотик. Цілина і мушка забезпечені вставками, що полегшують прицілювання в сутінках.

Для зменшення "підкидання" при стрільбі "Пернач" має газовий компенсатор. При проходженні кулі в каналі стовбура порохові гази потрапляють в порожнину затвора-кожуха і відображаються вгору. Однак це просте і ефективне пристрій має недоліки: воно призвело до того, що збільшилася довжина пістолета, але й утрудняє стрілянину з положень, коли зброя розташовується близько від стрілка, наприклад, при стрільбі від стегна. Крім того, при попаданні в порожнину компенсатора будь-якого предмета, скажімо, стріляній гільзи, виникає затримка.

Але при всій зовнішній схожості "Пернач" якісно відрізняється від "Дротика", і не тільки калібром. Патрон калібру 9 мм з більш високим зупиняє дію кулі дозволив відмовитися від концепції накопичення шкоди за рахунок швидкого триразового попадання в ціль. На ОЦ-ЗЗ відсутній механізм відсічення по черзі три постріли, а темп стрільби знижений з 1800 до 850 пострілів в хвилину. Для підвищення стійкості при стрільбі більш потужний "Пернач" отримав знімний приклад (у ОЦ-23 відсутність прикладу було закладено в ТЗ), але з-за своєї малої довжини такий приклад підходить хіба що тільки карликам.

Незважаючи на деякі недоліки, легко зрозумілі "молодістю" конструкції, пістолет досить зручний і простий в обігу, прикладист. Розбирання і зборка здійснюються без спеціальних пристосувань. При стрільбі короткими чергами на дистанцію двадцять п'ять метрів всі кулі легко укладаються в стандартну грудну мішень.

У цьому істотну відмінність ОЦ-ЗЗ від АПС, відомого схильністю до сильного "підкидання" при стрільбі чергами. На жаль, у зв'язку з припиненням існування Центрального конструкторсько-дослідницького бюро спортивного і мисливської зброї (ЦКИБСОО), подальша доля цієї непересічної пістолета, як, втім, і багатьох інших цікавих зразків зброї, досить туманна. Швидше за все, ОЦ-ЗЗ "Пернач" так і залишиться в лічених примірниках, хоча його популярність в світі могла б перевершити його попередника АПС.

ОСНОВНІ ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Калібр 9 мм
Довжина 223 мм/533 мм (зі знімним прикладом)
Темп стрільби 141 вист/хв
Маса 1,15 кг/1,42 кг (зі знімним прикладом)
Ємність магазину 18-27 патрона
Початкова швидкість кулі 330 м/c/420 м/с (для посиленого)

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі