FANDOM

ОЗКрос. Общевойсковой Защитный комплектЗагальновійськової захисний комплект - засіб індивідуального захисту, призначений для захисту людини від отруйних речовин, біологічних засобів і радіоактивного пилу.
ОЗК 01

У вигляді комбінезона

ОЗК 02

У вигляді плаща

ОЗК 04

Підрозділ в ОЗК

ОЗК 03

Панчохи

ОЗК перебуває на озброєнні Збройних Сил Російської Федерації, багатьох країн колишнього СРСР і є засобом індивідуального захисту військовослужбовців всіх видів ЗС і родів військ.
Використовується спільно з респіратором або протигазом.

КомплектРедагувати

ОЗК складається з плаща ОП-1 м, захисних панчіх і захисних рукавичок.

Захисний плащ виготовляється із спеціальної прогумованої тканини. Він має дві поли, борта, рукава, капюшон, хлястик, шпеньки [1], тасьми і закріпки [2], що дозволяють використовувати плащ у вигляді накидки з рукавами або як комбінезон.

Захисні панчохи виготовлені з прогумованої тканини. Підошви посилені гумовою основою.
Панчохи надягають поверх звичайного взуття. Кожну паноху трьома хлястиками кріплять до ноги, і окремим ремінцем до поясного ременя.

Захисні рукавички гумові. Виготовляються двох видів - зимові і літні. Літні - п'ятипалі, зимові - трипалі. Зимові мають утеплювальні вкладиші.

Особливості застосуванняРедагувати

Тривале носіння ОЗК неможливо через те, що круговорот повітря всередині нього замкнутий, і перебування в такій атмосфері може призвести до різних опрілостей на шкірі військовослужбовця, що може вплинути на загальну боєздатність особового складу.
Тому командир підрозділу зобов'язаний розраховувати тривалість занять і навчань таким чином, щоб не викликати наслідків для здоров'я особового складу. За нормативом тривалість перебування в ОЗК не повинна перевищувати 4 години.
В даний час ОЗК часто використовується цивільним населенням не за прямим призначенням, а у вигляді захисту від вологи рибалками, мисливцями, грибниками і дигерами.

Поряд з іншим спеціальним одягом, ОЗК можна придбати в магазинах для полювання і риболовлі.

У цих Ваших книгахРедагувати

  • Герої часто вживають жаргонне «хімза», хімзахист. Це і ОЗК, і Л-1.

Виноски Редагувати

  1. Інша назва пуклі
  2. Армыйське розмовне «крокодильчики»

Шаблон:ЗЕРедагувати

Шаблон:ПравоСили Редагувати

Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі