FANDOM

НСВТ — танковий кулемет на базі кулемета НСВ-12,7 (Утес)

Зустрічаються у книзі «Війна кротів» як кулемети, які злочинці, перерізавши охорону, поцупили на станціях Академмістечко і Житомирська. Надалі знову випливають на станції Арсенальна, де головний герой Сайгон і дізнається: кулемети поцупили Фідель і Че; з них намагалися розстріляти примар Арсенальної, та марно: в тому поході Арсенальна не підпустила загін до виходів до Дніпра.

Кулемет УтесРедагувати

12,7-мм кулемет НСВ прийшов у російській армії на заміну ДШК. НСВТ його танковий варіант. Міг використовуватися як протипіхотний і зенітний кулемет.

ДетальнішеРедагувати

На базі кулемета НСВ були також розроблені танковий кулемет НСВТ і корабельна турельно-баштова кулеметна установка «Утес-М». Основне застосування отримала модифікація НСВТ (танковий, Індекс ГРАУ - 6П17) як зенітного на танках пізніх модифікаціях Т-64, а також Т-72, Т-80, і Т-90, самохідних артилерійських установок, а також на різних армійських автомобілях.

В 1990-х роках кулеметами НСВ були озброєні кілька тисяч бронетранспортерів Panssari-Sisu і бойових машин Sisu NA-110, вироблених у Фінляндії для власних збройних сил і для військових підрозділів з африканських країн, що діють під егідою ООН.

Танковий варіант кулемета був забезпечений електроспуском, на цьому все відмінності закінчуються. Електроспуск являв собою примітивну котушку зі стрижнем, зібрані в герметичному пило - і вологозахищеному корпусі. Прикріплювався до задньої частини стволової коробки, при подачі струму стрижень висувався і тиснув на стрижень спускового механізму.

Як піхотний кулемет НСВ використовувався на декількох типах установок. Найбільш вдалий верстат до кулемета був розроблений Л. В. Степановим і К. А. Баришевим (верстат Степанова-Баришева 6Т7), кулемет на верстаті називався НСВС-12,7 (Індекс ГРАУ - 6П16), важив 41 кг. Спеціальним вушком на передній ніжці верстата він разом з кулеметом закріплюється в амбразурах ДОТів.

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі