FANDOM

Автор Пітера якось на диво мало присвятив рядків опису пітерських мутантів... Настільки мало, що...Десь промайнула тінь... Щось відчув спиною Іван... Ось якийсь мокрий слід на піску.

Ну, по-порядку.

Лекція на ТехноложціРедагувати

Вони знову сиділи в тому навчальному класі, де починали планувати експедицію.
Тільки тепер у дошки стояв не Звіздар, а Іван.

- Тепер коротко про те, з ким нам, можливо, доведеться зіткнутися на поверхні, - сказав Іван. - Перше: собаки Павлова. Втім, ви про них всі чули. Трапляються часто. Небезпечні, коли їх багато... так, ще у них буває гон. Далі.
- Кондуктор. Зустрічається рідко, краще обійти стороною. Він не особливо звертає увагу на людей... але все одно краще з ним не перетинатися.
- Далі. Голодний Солдат - цей зазвичай зустрічається в колишніх військових частинах, складах тощо, — коротше, в усьому армійському. Не завжди саме там, але в театрі або церкві поки помічений не був. Не знаю, чому.
Якщо зустрітися з ним лоб в лоб, дуже небезпечний. Але взагалі, його можна відвернути, принести жертву...
Коли знаєш об'єкт, можна заздалегідь «зробити філіна» - тобто простежити за об'єктом з якою-небудь високої точки. Потім зробити заначки, це начебто відволікає: тушонка, старі консерви - можна прострочені, схоже, ботулізм його не лякає - і, найкраще, сигарети. І ось на цю ничку він ведеться, як останній салага.
І тоді півгодини мінімум у нас є. Поза об'єктів Солдатів зустрічається рідко, практично ніколи.
- А Блокадник? - подав голос Звіздар. Всі заворушилися. Піднявся шум.

Іван помовчав. Колись він так само жадібно випитував Клишоногого про ці створіння.
«Привіт, Іван». Голос, від якого мороз по шкірі.

- Блокадник - це дігерський фольклор, - сказав Іван. Шум стих. - Ніхто їх не бачив. А хто бачив - нічого не розповідає. Тому що не повернулися. Якось так... Ще питання?

Звіздар вигнув брову.

- Але вони існують?
- Може бути. - Іван знизав плечима. - Кажуть, їм тисячі років і вони лежали глибоко під землею до Катастрофи. В якихось дуже глибоких шарах землі. І Катастрофа могла їх розбудити. І тепер вони вийшли.
Кажуть, що Блокадника бачили і в метро. Але це відомості з розряду: я чув, як хтось чув, що його знайомий знає ту людину, якій розповідали... і так далі.
Коротше, - підсумував Іван. - Нам треба думати не про Блокадників. Навряд чи вони будуть нашою проблемою... Ну, я сподіваюся.

«Привіт, Іван». Скрипучий голос, що лунає усередині голови.

Іван взяв ганчірку і ретельно затер написи на дошці. Блокадн... стерто.
«Я тебе давно чекаю».
«Йди на фіг, сволота, - подумав Іван. - Ти - фольклор. Зрозумів?!»

Над НевоюРедагувати

Чорний силует, добре тримаючись в повітрі, спланував над Невою. Івану завжди Невська річка здавалася моторошною, варто тільки подивитися, як вона тече між мостів. Округло морщиться навколо опор, неголосно, з м'якими всхлипами, проносить себе повз Василівського острова. Небезпека розчинена в її чорних водах. Можливо, ця річка була небезпечна ще тоді, коли ніякої Катастрофи і в помині не було.
Іван простежив поглядом політ темного силуету. Далекий, несамовитий крик застав Івана зненацька - продряпав по хребту, іржавий, гострий. Нескінченний.
Літаюча тварюка опустилася нижче.
Вчепилася за щоглу.
«Аврора» стояла з ухилом на правий борт. За заржавленим сірим боком з облупленою фарбою спускалися до воді тонкі білясті пагони. Всередині самого корабля, здається, мешкало щось не дуже гарне. Точно Іван не знав, але були такі підозри.
Чорна пляма на димовій труби «Аврори». Тварюка влаштувалася зручніше.
Іван побачив, як тонкі білясті ліани раптом прийшли в рух...
Кидок!
Обплетене білими нитками чорне створіння забилася, сіпнулося. Закричало.
Іван поморщився. Крик пробирав до кісток.
Але вирватися їй не вдалося.
Білясті ліани повільно втягнули творюку, не зважаючи на її борюкання, в димар. Ось і немає нічого.
Ще деякий час Іван чув, як тварюка кричить - немов тягнуть по нервах іржавою пилкою.
Потім все затихло.
Ось і кінець. Тиха пітерська ніч...

Проте, як виявилося, Блокадник зовсім не фольклор: в останній главі книги у цьому має змогу впевнитися не лише Іван, а й усі гості на кривавому весіллі.

Отже, читайте Пітер.

Випадкова вікі