FANDOM

Л-1 - легкий захисний костюм, призначений для використання в якості універсального спеціального одягу персоналу, для захисту шкірних покривів людини, одягу і взуття від впливу твердих, рідких, крапельно-аерозольних отруйних речовин, суспензій, аерозолів, шкідливих біологічних факторів і радіоактивного пилу.

Використовується на місцевості, зараженій отруйними і хімічно небезпечними речовинами, в хімічній промисловості, при виконанні дегазаційних, дезактиваційних та дезінфекційних робіт.

Л-1 01

Боєць в «ельці» без протигаза

Л-1 02

Л-1 в комплекті

Л-1 03

Куртка від Л-1, зверху лежать «пуклі»

ОписРедагувати

Костюм не є ізолюючим.

На військовому жаргоні захисний костюм «Л-1» іноді може називатися «елька».

В «Пітері» Іван називає його «аладін».

У військах видавався офіцерському складу замість ОЗК. Проте, взимку ОЗК можна надіти на шинель, а Л-1 є легким костюмом: надіти можна, а от стягти з себе без допомоги, особливо куртку, це навряд...

Костюм «Л-1» застосовується разом із засобами індивідуального захисту органів дихання (ЗІЗОД).

Температурний діапазон застосування костюма «Л-1» від мінус 40°C до + 36°C, час роботи у костюмі узгоджується з нормативами КЗПП. Костюм «Л-1» не призначений для робіт, що здійснюються при пожежах.

При зараженні костюм піддають обробці. Може використовуватися багаторазово. Вироблені костюми підлягають воєнприйманню, упаковуються в ящики по 12 штук: 4шт. - 1-го розміру, 6 - 2-го і 2 - 3-го, кожен четвертий ящик замість одного першого кладуть 4-й.

КомплектаціяРедагувати

Виготовляється з прогумованої тканини УНКЛ-3 або тканини Т-15, і складається з цільнокроєних брюк з панчохами (як комбінезон), куртки з капюшоном і трипалих рукавиць. На рукавах куртки є манжети, облягаючі зап'ястки.

Виготовляється чотирьох зростів: до 165 см, від 166 до 172 см, від 173 до 178, 179 см (4-й розмір один на п'ять ящиків).

  • Вага костюма становить 3,2 кг ± 300 гр. (залежить від тканини, з якої виготовлений).

У комплектацію костюма «Л-1» входить:

  • напівкомбінезон з притачными осоюзками
  • куртка з капюшоном
  • сумка
  • рукавички (з тканини Т-15 або гумові суцільнолиті)
  • шість пластмасових шпиньків (типу "пукля") для застібки.

Згадка в ПітеріРедагувати

- Де ти був? - Катя, завідувачка спорядженням і медчастиною Василеострівної, звузила очі.
- Хороше запитання. А що, не видно? - поцікавився Іван, розстібаючи «аладін». Костюм хімічного та радіаційного захисту Л-1 штука цінна, без неї в деяких місцях не зробиш і кроку. Особливо, якщо тобі хоч трохи дороге те, що в тебе нижче пояса.
- Ще б не бачити. Весь замурзався, гірше гнильника.

Іван закінчив з «аладіном», кинув його в металевий бак для санобробки. Стягнув і туди ж поклав бруднючі гумові чоботи. Тепер онучі. Іван розмотав їх і відсахнувся. Ну і запах. Розпарені ноги на повітрі блаженно нили, немов не могли надихатися. Іван кинув онучі в бак і скоріше закрив його кришкою. Все.

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі