FANDOM

Із симпатичною комсомолочкою з Червоної лінії ми знайомимося в книзі Темні тунелі.

В застінках у ЧервонихРедагувати

- Здрастуйте.

Почувши цей голос, Анатолій забув про голод і підняв очі. Їжу для в'язнів приніс його ангел у червоній косинці. Красуня, яка торгувала на Проспекті Маркса книгами, перетворилася в тюремщицу, вона принесла їжу для ув'язнених! Анатолій наблизився до решітці, взявся за неї руками і притулився обличчям до холодним прутів. Така ж красива, але вже без посмішки.

- Я так і не купив у вас жодної книги, Олена. Дівчина пильно подивилася на Анатолія і дізналася його:
- Ви?! Що ви тут робите?
- Шукав зустрічі з вами. Довелося набезобразничать, щоб потрапити сюди. - Толя скривився в посмішці. - Але от нас бачити на цій станції і в цій ролі трохи дивно. Або вашої роллю була «наївна і чарівна продавщиця агітпропу», а тепер-то вже - маски геть?
- Я не граю ніякі ролі! Мене помітило партійне начальство... І розподілив на Дзержинскую...

«Все-таки Дзержинська», - зауважив Анатолій.

- Помітило начальство... За красиві очі? - єхидно уточнив він.
- За заслуги в справі поширення ідеологічно вірних знань, - твердо, з викликом сказала дівчина. - Мені надані висока честь і довіру... Мене направили сюди. Буду вчитися управляти паровозом!
- Підтримуєте смертників іскрометним гумором, - кисло посміхнувся Анатолій. - Мило.
- Це не жарт! Наше керівництво збирається доставити в Метро з Мавзолею на Червоній площі тіло Володимира Ілліча Леніна. А потім на траурному поїзді урочисто перевезти його в Мавзолей-2 на нашій гілці.
- Що за гон?! - прокинувся Колька-каратист. - Який ще паровоз? Як він сюди пролізе? Чим ви його заправляти зібралися? Толян, що ти її слухаєш?!
- Паровоз є, - вперто сказала дівчина. - Тому що він є! Особливий паровоз, компактний і економічний. Побудований майже сто років тому сормовскими робочими за особистою вказівкою товариша Сталіна спеціально для тунелів Метро! - Вона явно повторювала завчений тільки вчора урок. - Йосип Віссаріонович передбачав проблеми з електропостачанням і наказав вченим розробити метропаровоз!
- І що ж ви робите тут? - подивився на комсомолку Толю. - При чому ми тут ми? При чому тут це місце?
- Що тут робите ви, ось питання. - Дівчина спалахнула рум'янцем. - А я... я... Я тепер на службі.
- Як вони вас взяли в оборот, - похитав головою Анатолій. - Ну так... Не можуть ж вони довірити таку відповідальну справу людині, яка не перебуває в Комітет держбезпеки. Так сказати, спочатку вас треба замазати...
- Я не... Я не кат! - Голос Олени тремтів.
- Але ви тюремник. - Толя сумно посміхнувся. - Нічого. Я розумію. Заради високої мети... Можна і потерпіти!
- Мені піти? - Вона, здавалося, вже забула, навіщо тут.
- Якщо ви підете, точно станете катом, - посміхнувся Толя. - Адже тоді ви приречете нас на голодну смерть. Давайте сюди вашу баланду.

Олена, ховаючи очі, почала розливати пахуче вариво по залізним мисках.

Здається, нічого страшного. Пахло супом.

Пізніше Лєна — дружина Толі Томського в другій книзі В інтересах революції

ХазяйкаРедагувати

Опинившись щасливою - нехай і тимчасовою - володаркою окремого житла, Олена почала вити гніздо. Вона облаштовувала їх побут старанно, не звертаючи уваги на заперечення звиклого до спартанської обстановці Толіка. Торгувалася з продавцями тканин невідомого походження і призначення, які тепер використовувалися жителями метро в якості постільної білизни. Отримувала невимовне задоволення, коли вдавалося здобути не просту алюмінієвий посуд з незмінними вм'ятинами на боках, а справжні порцелянові тарілки і чашки. Сварила Томського, якщо той забував витерти чоботи про килимок біля входу. Із захватом займалася прибиранням.
Толік теж взяв посильну участь в облаштуванні житла. Будинок є будинок, і йому не пристало бути безликим. Він не може бути схожим на інші кімнатки, улаштовані в арках Боровицької.

Завдання здавалася простий тільки на перший погляд. Насправді молодим подружжям доводилося докладати багато зусиль, щоб зробити з квартирки щось більше, ніж просто місце для їжі і сну. І їм це сяк-так вдалося. Толік міг з повною підставою пишатися і власним сімейним вогнищем, і його господинею. Він навіть погодився терпіти фаянсовий бюстик Леніна на тумбочці біля ліжка. Час від часу Томський демонстративно гладив Ілліча за лампооб - різної голові і ласкаво називав «вождищем», взагалі звертаючись з ним як з німих і нешкідливим домашнім тваринам. Типу акваріумні рибки.

Втім, Олена здогадувалася, що впертий Томський поступився принципами не тільки заради неї, хоча той ні словом не обмовився. Якщо для колишньої комсомолки Ілліч був нагадуванням про щасливе життя на червоній гілці, то Толік відчував почуття провини за те, що так вчинив з цим тілом покійного вождя пролетаріату при викраденні траурного поїзда з луб ’ янки.

Дивлячись сонними очима на виблискуючу в мазутному світлі ленінську лисину, Толік намагався зрозуміти, до чого прагне Олена.

Зневірившись дочекатися, поки той додумається нарешті сам, Лена похитала головою і розсміялася Толиной недогадливости.

- Думаю, що це буде хлопчик... - сказала вона.

Толік схопився з ліжка так рвучко, що лише дивом не перекинув бляшанку з маслом і палаючим гнітом.

- Ти...

Він хотів ще щось сказати, але всі слова разом вилетіли з голови.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі