FANDOM

Леонід
Леонід 01.JPG
Ім'я Леонід
Прізвище

Можливо, Москвин

Стать

Чоловік

Зустрічається в…

Metro 2034

Рід діяльності

Бродячий музикант (флейтист)

Смерть

Вбитий бійцем Ордену в фіналі книги

Місце смерті

Тульська

Зброя

Не згадується

Спорядження

Флейта

Бродячий музикант, флейтист.

Неоднозначний персонаж, по ходу дії книги міняє свою біографію на ходу. То він простий музикант, то агент «Смарагдового міста» — міфічного Ноєвого ковчегу людства, що знаходиться в будівлі МГУ [1], то агент Червоної лінії.

Перше враженняРедагувати

Ніжні і ваблячі, відгомони чудової музики знайшли шлях до неї через людський гамір, через шерех взуття і вигуки торговців. Здається, це була та сама мелодія, що зачарувала її напередодні. Ступаючи їй назустріч, Саша ніби знову пробиралася до отвору, що випромінює неземне сяйво... Тільки куди він вів зараз?

Музикант був узятий в щільне кільце десятками слухачів. Саші довелося поштовхатися, перш ніж натовп виплюнула її в порожнє коло. Мелодія і притягувала цих людей, і тримала їх на відстані, ніби вони теж летіли на світло, але боялися обпектися.

Саша не боялася.

Леонід Саша 02.JPG

Він був молодий, стрункий і на диво гарний собою. Мабуть, трохи крихкий, але його доглянуте обличчя не було ніжним, а його зелені очі не здавалися наївними.

Темне волосся, хоч і нестрижене, лежало рівно. Непомітний одяг виділяв його в людському вариві Павелецької нетутешньою чистотою.

Інструмент його частково походив на дитячу сопілку, які роблять із пластмасових ізоляційних трубок, але більшу, чорну, з мідними клавішами, урочисту і, мабуть, дуже дорогу. Ті звуки, які музикант з нього витягував, точно належали до якогось іншого світу, іншого часу. Як і сам інструмент... Як і його господар.

Він зловив Сашин погляд у першу ж мить, відпустив, і відразу знову підібрав. Та зніяковіла: хоч його увага і не було їй неприємна, вона прийшла сюди за його музикою...

Леонід про Смарагдове МістоРедагувати

Смарагдове Місто — напів-сон, напів-легенда, яку розповідали з уст в уста сталкери у пітьмі і відюлисках вогнищ по всьому великому метро.

Відрізані від усього світу при розвалі Сокольницького мосту в перший же день війни, три станції, головна з яких МГУ, начебто, продовжували жити своїм життям.

Свою версію легенди має і Леонід.

- Кажуть, там справжнє підземне місто, - мрійливо продовжував музикант.
- Місто, жителі якого - а вони, зрозуміло, зовсім не загинули, — присвятили себе збирання по крупицях загублених знань і служінню прекрасному. Не скупилячись на кошти, вони посилають експедиції у вцілілі картинні галереї, музеї і бібліотеки. А дітей виховують своїх так, щоб ті не втратили почуття краси. Там панує мир і гармонія, там немає інших ідеологій, окрім освіти, та інших релігій, крім мистецтва. Там немає убогих стін, пофарбованих у два кондових кольори олійною фарбою, - вони всі розписані чудовими фресками. З динаміків замість собачого гавкоту команд і сирен тривоги доносяться Берліоз, Гайдн і Чайковський. І будь-хто, уявіть, здатний цитувати Данте по пам'яті. І ось саме цим-то людям і вдалося залишитися такими, як раніше. Навіть ні, не такими, як в двадцять першому столітті, а як в античні часи... - Вільними, сміливими, мудрими і красивими. Справедливими. Благородними.

Про епідеміюРедагувати

Дізнавшись про невиліковну епідемію на Тульській, Саша ділиться з Леонідом.

Обом зрозуміло, що Хантер здатний організувати повне знищення мешканців Тульської, бо вважає це єдиним правильним рішенням щодо нерозповсюдження епідемії по метро. Леонід розкриває таємницю: збудника епідемії вбиває радіація. Нікого не потрібно вбивати, Тульську можна врятувати. Хоча це потім. А спочатку, щоб утримати дівчину, яка йому сподобалася, він вигадує історію про те, що ліки винайшли вчені Смарагдового Міста, і обіцяє провести туди Сашу.

ПочуттяРедагувати

Поступово музикант все більше і більше закохується в Сашу. Усі свої брехні пояснює шаленним коханням і спробою утримати кохану біля себе, а не дати її увести із собою Хантеру.

Коли Саші так і не вдається потрапити до МГУ, між молодими людьми відбувається серйозна розмова, в ході якої Саша і дізнається істинну історію музиканта.

Ти обманював мене зараз, так? Проговорився про Місто і тепер шкодуєш! - Вона жалісно намагалася зазирнути йому в очі, знайти там підтвердження своїх припущень.

- Я сам завжди мріяв потрапити туди. - Леонід вперто дивився в землю. - Шукав його багато років. Збирав чутки, читав старі книги. Тільки на це місце приходив раз сто, напевно. Знайшов цей дзвінок... Трезвонив у нього добу безперервно. Все даремно.
- Навіщо ти мене обдурив?! - Вона пішла прямо на нього; її права рука, оживши, сама ковзнула за ножем. - Що я зробила тобі? За що ти так?!
- Я хотів тебе у них викрасти. - Помітивши зброю, музикант чомусь розгубився і, замість того, щоб бігти, сів на рейки. - Думав, що якщо залишуся з тобою наодинці...
- А навіщо повернувся?!
- Складно сказати. - Він покірно дивився на неї знизу вгору. - Напевно, я зрозумів, що переступив якусь межу. Коли відправив тебе сюди... Залишився один і задумався... Душа адже не буває чорною від народження. Спочатку вона прозора, а темніє поступово, плямочка за плямочкою, кожен раз, коли ти прощаєш собі зло, знаходиш йому виправдання, кажеш собі, що це всього лише гра... Але в якийсь момент чорного стає більше. Рідко хто вміє відчути цей момент, зсередини його не видно. А я раптом зрозумів, що саме тут і зараз я і переступаю межу, а потім вже стану іншим. Назавжди. І прийшов зізнатися. Саме тому, що ти не заслужила.
- Але чому тебе тоді все так бояться? Чому запобігають?..
- Не мене, - зітхнув Леонід. - Папашу.
- Що?
- Прізвище «Москвін» тобі ні про що не говорить?
- Ні. - Саша негативно похитала головою.
- Тоді ти, напевно, одна на всі метро така, - невесело посміхнувся музикант. - Загалом, тато - великий начальник. Начальник всієї Червоної Лінії. Паспорт виправив мені дипломатичний. Ось і пропускають. Прізвище рідкісне, зв'язуватися ніхто не ризикує. Тільки якщо через незнання.
- І що ж ти... - Саша відсунулася, недобро дивилася на нього. - Спостерігаєш? Тебе за цим відправили?
- Мене позбулися. Папаша зрозумів, що людини з мене не зробити, і плюнув. Ось, ганьблю його прізвище потихеньку, - скривився Леонід.
- Ти з ним посварився? - дівчина примружилася.
- Як можна посваритися з товаришем Москвіним? Він же пам'ятник! Мене відлучили і прокляли. Я, ж бачиш, з дитинства був юродивию. Все до картинок тягнувся красивим, до рояля, до книжок. Мама зіпсувала, хотіла дівчинку. Батько спохватився, намагався прищепити мені любов до вогнепальної зброї і партійним інтриг, а пізно. Мати привчала до флейти, батько відучав від неї ременем. Професора, який зі мною займався, заслав, приставив політрука. Все даремно. Я вже встиг прогнити.

Не подобалася мені Червона Лінія, здавалася занадто сіркою. Хотів яскравого життя, хотів займатися музикою, писати картини. Тато мене якось відправив мозаїку сколювати, у виховних цілях. Щоб я знав, що витончене тлінне. І я сколов, щоб не відшмагали. Але поки розбивав її, все в деталях запам'ятав і зараз сам таку зміг би викласти. А батька з тих пір ненавиджу.

...Ненавидячи батька, геніальний флейтист пробує зробити людей щасливими за допомогою музики. Перед смертю йому це майже вдається, його слухають заражені, у муках загартовані сурові бійці Севастопольської.

Тульська. Останній смертельний концертРедагувати

Спочатку вкрадливо, потім все впевненіше, могутніше, подала голос флейта. Не могло б бути нічого більш безглуздого, нічого менш доречного в цьому положенні. Бійці, що оборонялися, нагородили музиканта безумними поглядами, натовп ревонув загоготав, знову натиснув... Леоніду було все одно.

Він грав, напевно, не для них, а для себе - ту саму дивовижну мелодію, яка зачарувала Сашу, ту саму, яка кожного разу лійкою стягувала до себе десятки слухачів.

Може бути, саме від того, що не можна було придумати гіршого способу стримати бунт, втихомирити заражених, саме з-за зворушливого ідіотизму того, хто вирішив так вчинити, а не з-за чарів флейти, натовп трохи послабив натиск. А може бути, музикантові вдалося таки нагадати тим, хто оточував його, готуючись перемолоти... Нагадати про те...

Постріли замовкли, і Леонід, не відпускаючи флейту, виступив вперед... ніби перед ним була звичайна публіка, яка ось-ось зааплодує і обсипле його патронами.

На частку секунди дівчині здалося, що серед тих, хто слухав вона бачить свого батька - умиротворення, усміхненого. Ось де він її чекав...

Саша згадала: Леонід говорив їй, що ця мелодія вміє вгамовувати біль.

...Колона перетікала, стала значно ширшою - тепер в ряд стояли шість осіб, займаючи в ширину весь тунель. Перша шеренга наїжилася стволами вогнеметів, друга взяла на напоготові винторізи. Чорної лавою вони поповзли вперед - неквапливо, впевнено.

Гомер, який виглядав з-за широких спин прибульців, побачив в білих прожекторних променях всю сцену разом: і купку солдатів, які тримали оборону, і дві худих фігурки - Сашу і Леоніда, - і навколишній сонм жахливих створінь. І все в старому обірвалося...

Леонід грав. Чудово, неймовірно, натхненно, як ніколи раніше. І орда потворних істот слухала його жадібно, і залеглі солдати привставали, щоб краще бачити музиканта. А його мелодія прозорою стіною розділяла ворогуючих, не дозволяючи їм обрушитися один на одного в останній згубною сутичці.

- Готовність! - раптом сказав один з десятків чорних людей; що?!

Вся перша шеренга разом опустилася на одне коліно, друга підкинула винторізи.

Музикант, приклавши до губ флейту, заграв, але магія розсіялася; хтось вистрілив в нього, він упустив інструмент, взявся обома руками за живіт...

Розтруби вогнеметів облизнулися полум'ям. Фаланга обросла новими стволами і зробила крок вперед.

Саша кинулася до Леоніда, готова зламатися об натовп, який вже обволік того, хто впав, не бажаючи віддавати його дівчині...

Виноски Редагувати

  1. МГУ — рос. Московский Государственный Университет

Випадкова вікі