FANDOM

Лектор — прізвисько негра, одного з нападників-нігерійців племені йоруба , єдиного, хто залишився живим після сутички з Сайгоном в новорічну ніч на фермі.

Саме Лектор знає великого білого чоловіка — господаря губної гармошки, а, можливо, і батька Сайгона, Миколу Кіма.

ЗнайомствоРедагувати

Відбивши напад, Сайгон цілком справедливо вирішує не розв'язувати шустрого нігерійця... Проте пацюки... Як тільки Сайгон уявив, як мерзенні тварюки почнуть жерти плоть живої людини...

- Що ти взагалі тут робиш? Як у метро опинився?

Сайгон в один рух розсік дріт у бурлаки на зап'ястках - немає часу її розплутувати. У мороці тунелю запалювалися і згасали вуглики-очі мутантів. Пацюки ось-ось оклигають. Схоже, до них приєдналася ще одна зграя. Не можна сказати, що Сайгон дуже зрадів від цього.

- Приїхав вчитися. Сказали: «Україна - добре, немає скінхедів, люди добрі, смачний борщ». - Згадуючи про місцевої кухні, нігерієць мрійливо закотив очі. Говорив він з ледь помітним, ніби прибалтійським акцентом.
- Було колись... - Святошинець звільнив бранцеві ноги. - Мама відмінно варила борщ. Навіть батько, якому було важко догодити, її куховарство нахвалював.

Колись Сайгон змусив себе забути про поживу, недоступну під землею. Наприклад, про сало. Він проковтнув слину. У метро потрапили кролики і хом'яки - дітлахи не хотіли розлучатися з домашніми улюбленцями. Але чому жоден ревний хохол не додумався захопити з собою пару різностатевих поросят?!

- Було, так... - луною відгукнувся нігерієць. - Були добрими. І борщ був.

Сайгон уявив, як це - опинитися за тисячі кілометрів від батьківщини, під товщею землі і бетону, серед чужих людей, які ненавидять тебе вже тільки за колір шкіри.

- Тебе як звати, братик? - раптом запитав він.
- Лектор. Урки так назвали. На честь одного героя з кіно. Знаєш такого?

Сайгон знизав плечима. Лектор то Лектор. Він не бачив цього фільму.

- На Вокзальній десять років мене тримали. В клітці. - Нігерієць зловив погляд святошинца. - Я Лектор. Іншого імені більше немає, його я недостойний.
- Сволота, - буркнув Сайгон, тільки щоб не мовчати.

По системі Майора зроблене ним (повернувся, врятував і відпустив бранця) розцінювалося як слабкість. Мало не бабське сюсюкання. Справжній мародер повинен бути сильним, а сила передбачає жорстокість не тільки до себе.

Спочатку Сайгон вважав, що Лектор, як і інші канібали із загону нападників-нігерійців йоруба також полюбляє людське м'ясце, проте...

- Бриджуся.
- Що? - Сайгон прокинувся від мрій.

Занадто часто останнім часом він випадав з реальності. У метро тільки самогубці так поводяться, а Сергій Кім не схильний до суїциду, це вже точно.

- Бриджуся! - Лектор важко дихав, ніздрі його роздувалися. - Мене змусили!
- Хто змусив? - Примружившись, Сайгон гигикнув. - Духи предків? Голос Огуна в голові та з похмілля?

Лектор, здавалося, не помітив глузування.

- Я... я відмовлявся... довго, дуже довго. А потім... Голод. Ти знаєш, що таке голод?! - Нігерієць стиснув кулаки.

На мить Сайгону здалося, що бродяга кинеться на нього, але той раптово розм’як, немов плюшевий ведмедик, якщо, звичайно, ведмедики бувають чорними і з дуже худі лапами в шрамах.

Голод? Сайгон знав про нього не з чуток. І тому не засуджував Лектора. Правда, людської плоті він так і не покуштував. Слава Господареві Тунелів, до крайності не дійшло. А ось вбивати за банку тушонки Сайгону доводилося. Минуло багато років, і він дуже старається про це не згадувати.

- Той хлопець, високий, ти вбив його на станції... - Лектор ворушив розбитими губами, дивлячись повз Сайгона. - Урки називали його Отелло. Тримали в сусідній клітці. Іноді до нього приводили дівчину. Він повинен був запитати: «Чи молилася ти на ніч, Дездемона?», а потім задушити її. Пахан Вокзальної дуже любив на це подивитися.

Сайгон скривився і сплюнув. Він чув про звірства блатних.

Супротивник-рятівникРедагувати

В подальшому Лектор, як і обіцяв, неодноразово рятував Сайгона; в поході вони стали друзями

- Стій!!! - гримнув нігерієць.

Святошинець так і застиг з піднятою ногою.

- Ану, посвіти вниз, бос.

Сайгон посвітив. І відразу зрозумів, чому пацюки відмовилися від ласого видобутку: бетон, шпали і навіть рейки, все було потикано нормами виповзнів. Нори ті товщиною в палець - не відразу й помітиш. А наступити на таку дірочку - у кращому випадку без ноги залишишся. Хробак-мутант немов куля втикається в стопу і тут же з величезною швидкістю приймається жерти тебе і розмножуватися. Негайна ампутація - єдиний порятунок.
Сайгон обережно відвів ногу на п'ятачок, вільний від нір. Ще крок у зворотному напрямку, ще... Сайгон перевів дух. Тут вже чисто.
Лектор помітив небезпеку і дав знати. Царський жест. Адже канібал міг би і промовчати в надії, що Сайгон вляпаеться, позбавивши його від зобов'язань.
Питається, чому попередив? Із вдячності за порятунок від пацюків? Але ж саме Сайгон і залишив його на поталу мутантам...

- Спасибі, напарнику. Ми квиті. - У вухах дзеленчало від напруги.

Виноски Редагувати

Шаблон:ПерсКрот Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі