FANDOM

Дигер, дігер — (від. англ. digger) —

  • 1. людина, що подорожує штучними підземеллями. У багатьох містах дигери є елементами сучасної урбаністичної субкультури. Дослідників природних підземель називають спелестологами.
  • 2. У гірничій справі - шукачі алмазів („river diggings” - за назвою річкових розробок).

В ПітеріРедагувати

В книзі Пітер — диггери, це своєрідний спецназ [1]Альянсу

Хто гідний бути диггеромРедагувати

- Хто гідний бути диггером, значить? - сказав Іван. - Добре, я скажу тобі. Той, хто виконує три правила.

Перше: дигер хоробрий, але обережний. Друге: справжній дігер завжди тримає слово. І третє: тіла загиблих товаришів не повинні залишатися на поживу тварюкам.

- Дигери своїх не кидають, - сказав Кузнєцов. Очі молодого мента горіли навіть крізь протигаз.
- Точно, - сказав Іван.
- Але... як?
- А ось так. - Іван дістав гранату, жестами показав, як висмикує кільце, притискає важіль. - А потім притиска ш важіль і мерця ось сюди, - він засунув гранату собі під пахву, приклав руку іншою рукою. - Такий сюрприз для тварюки. Спробуй зачепи мертвого дигера - щелепу вирве. Зрозуміло?
Муос 1 Нопс 01

Дигер на нопсі. Муос

В МуосіРедагувати

До Останньої Світової дигерами називали шукачів пригод, яким було нудно на ситій і безпечній поверхні. Вони спускалися вниз - в каналізації, стародавні підземні ходи, русла підземних річок та інші підземні порожнечі, ризикуючи життям і здоров'ям досліджували ці природні та людські істоти.

Але прийшов час, коли саме поверхня стала осередком смертельної небезпеки, чужої для перебування там людини. Люди зійшли в підземелля, які не стали для них затишним будинком, а лише тимчасовим повним небезпек притулком, що подовжує агонію людства.

Особливістю руху дигерів в книгах про Муос є те, що в них дигери виступають не як спецназ певної держави, а, навпаки, як позадержавне утворення. При цьому дигери розділені на две великих ворогуючих табори:

  • потомки племен Драйва, у яких панує цілковита анархія, полігамія, п'янство; ці люди деградували до втрати членороздільної мови, і решта цивілізованого Муоса назвала їх дикими чи темними дигерами;
  • потомки бригад Марго і її сина Дениса — Світлі дигери, хранителі знань людства, союзники землян у Битві зі стрічковиками; як це буває в житті, колишні вчителі і наставники Віри якось раптово стають ворогами цивілізованого Муоса [2].

Світлі дигери вчать самі і навчають дітей Поемі Знань, концентрованої вижимки із усіх наук довоєнного людства; ними розроблена тактика рукопашного бою в абсолютно темних підземних переходах; для проведення такого бою розроблена спеціальна зброя сікачі; вони вдовольняються мінімумом їжі і тренують тіло і свідомість, як колишні йоги. Проте їх тактика невтручання у все, що не стосується дигерських бригад, здається Вірі принципово невірною [3].

Виноски Редагувати

  1. Українською правильно СпецПриз, але спецназ якось увійшло у вжиток не як абревіатура, а як цілісне слово, як, скажімо, ОМОН
  2. Нажаль, остання опублікована глава 10 книги Муос-2 Чистилище розповідає нам лише про початок війни сил Центру з бригадами світлих дигерів; у чому дійсна причина протистояння, мабуть, маємо дізнатися пізніше, в продовженні книги
  3. І коли за мовчазного невтручання світлих дигерів Віра стає свідком жорстокого вбивства темними дигерами жінки, вона розуміє, що йде різними дорогами з ними

Шаблон:ПерсПітер Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Шаблон:Муос Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі