FANDOM

Гюрза 01

СПС, він же Гюрза

Гюрза ПМ

В порівнянні з ПМ

Калібр 9x21 мм СП-10 і СП-11
Довжина 195 мм
Вага 990 грам без патронів; 1200 г з 18 патронами
Ємність магазину 18 патронів (у ПМ = 8)
Початкова швидкість кулі: 420 м/с (у ПМ 315 м/с)

У деяких російських спецслужбах прийшов на зміну Макарова. За класифікацією набоїв підлягає до класу Магнум.

ІсторіяРедагувати

Пістолет, раніше відомий як РГ055, СР-1 "Вектор" або "Гюрза", а в 2003 році офіційно прийнятий на озброєння Російських Збройних Сил і МВС під позначенням СПС Самозарядний Пістолет Сердюкова, був розроблений в ЦНДІ Точного Машинобудування (м. Климовськ) Петром Сердюковим і Ігорем Бєляєвим.

Розробка нового пістолетного комплексу (9мм патрон підвищеної ефективності + пістолет) була розпочата в ЦНИИТОЧМАШ на початку 1990-х років у рамках армійського конкурсу "Грач", при цьому відпрацьовувалися дві базових конструкції - з вільним затвором і рухомим стволом, і з використанням енергії віддачі при короткому ході ствола при його жорсткому замиканні.

Перша система успіху не мала, зате пістолет другої конструкції, хоча і був відкинутий армією, викликав в середині 1990-х років інтерес різних Російських спецслужб, зокрема ФСБ і ФСО.

Основною перевагою нового пістолета була його вельми висока ефективність проти цілей, захищених бронежилетами або перешкодами на зразок бортів автомобіля, для чого пістолет отримав спеціально створений патрон 9х21мм СП-10 (початкове позначення РГ052) з бронебійною кулею.

Пізніше крім СП-10 був розроблений і ще ряд патронів калібру 9х21мм, що включає патрони з експансивною і малорикошетуючою кулями. З патроном СП-10 пістолет здатний успішно уражати цілі в бронежилетах 3 класу на відстанях до 50 метрів і навіть далі.

Крім того, пістолет СПС має досить високу ємність магазину і пристосований для оперативного застосування. В даний час є на озброєнні сил ФСБ і ФСО, пропонується на експорт.

Трішки про будовуРедагувати

Пістолет СПС побудований на основі автоматики з використанням енергії віддачі при короткому ході ствола і його жорсткому замиканні хитною у вертикальній площині личинкою, розташованою під стволом (по типу Walther P-38).

Поворотна пружина розташована навколо рухомого ствола, для чого використовується запатентоване рішення у вигляді спеціального упору для заднього кінця пружини, тоді як передній кінець пружини впирається в затвор. рамка пістолета має композитну конструкцію - її верхня частина виконана із сталі, а пістолетна рукоятка з спусковою скобою - з міцного пластику.

Ударно-спусковий механізм пістолета - подвійної дії, з відкритим курком.

Особливість УСМ в тому, що режим самовзвода працює тільки при постановці курка на проміжний "запобіжний" взвод. Пістолет не має неавтоматичних запобіжників, замість них є два автоматичних запобіжника - на спусковому гачку і на тильній стороні рукоятки. При цьому, за умови неправильного або неповного хвата пістолета в стресових умовах можливо невимикання рукояткового запобіжника, що призведе до неможливості пострілу з жахливими наслідками для стрілка. Тому деякі користувачі перманентно відключають рукоятковий запобіжник, скрутивши рукоятку скотчем або ізоляційною стрічкою.

Прицільні пристосування СПС фіксовані, мають білі вставки для полегшення прицілювання.

Живлення патронами здійснюється з окремих коробчастих магазинів ємністю 18 патронів.

Кнопкова засувка фіксатора магазина розташована позаду спускового гачка на рукоятці.

Читати щеРедагувати

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі