FANDOM

Ганзою називали співдружність станцій Кільцевої лінії.

Ці станції, перебуваючи на перетині всіх інших ліній, а значить, і торгових шляхів, і об'єднані між собою тунелями, майже з самого початку стали місцями зустрічі комерсантів зі всіх кінців метро. Вони багатіли з фантастичною швидкістю, і незабаром, розуміючи, що їх багатство викликає заздрість занадто багатьох, взяли єдино вірне рішення. Вони об'єдналися.

Ганза Червоні 01

Ганза - коричневе коло станцій, Червона Гілка, звісно, червоним

Був час, коли союзні Ганзі станції вели довгу і запеклу війну з червоними. Але ті роки минули. На момент описуваних подій сфери впливу було поділено, Ганза багатіла і процвітала.

Щодо назвиРедагувати

Офіційною назвою була «Співдружність Станцій Кільцевої Лінії», але в народі вони звалися Ганзою - хтось одного разу влучно порівняв їх з союзом торгових міст в середньовічній Німеччині, слівце було дзвінке, так і пристало. Ганза спочатку включала лише частину станцій, об'єднання не сталося миттєво. Був ділянка Кільцевої лінії, від Київської - і до Проспекту Миру, так звана Північна Дуга, і були з ними Курська, Таганська і Жовтнева. І були довгі переговори, і кожен намагався для себе щось вигадати. Потім вже приєдналися до Ганзи Павелецька і Добринінська, і сформувалася друга Дуга, Південна. Але головна проблема, і головна перешкода до возз'єднання Північної і Південної Дуг було в Сокольницької лінії.

Перше враженняРедагувати

Ганза-Exodus

І, звичайно, одразу було зрозуміло, що це - територія Ганзи. Артем відчув зміни з перших кроків.

По-перше, все було незвичайно чисто, затишно, і на стелі м'яко світилися забрані в скляні корпуси лампи, а не просто самотні лампочки, як на всіх інших станціях, які йому доводилося бачити. У самому залі, який, правда, не був таким великим, як на станції-близнюку, не було жодного намету, але зате багато було робочих столів, на яких височіли гори хитромудрих деталей, за ними сиділи люди в синіх спецівках, і в повітрі стояв приємний легкий запах машинного масла. Робочий день тут, напевно, закінчувався пізніше, ніж на першій Павелецькій. На стінах висіли прапори Ганзи - коричневе коло на білому тлі, плакати, які закликали підвищити продуктивність праці і витяги з якогось А. Сміта. Під найбільшим штандартом, між двома застиглими солдатами почесної варти, стояв засклений столик, і, коли Артема проводили повз, він спеціально затримався, щоб поцікавитися, що ж за святині лежать під склом.

Там, на червоному оксамиті, любовно підсвічені крихітними лампочками з ліхтарика, відпочивали тільки дві книги. Одна була солідним виданням, що чудово зберіглося, у чорній обкладинці, тиснений золотом напис на якій — «Адам Сміт. Багатство народів». Інша - неабияк зачитана книжка в порваній і заклеєній вузькими паперовими смужками тонкій обкладинці, на якій жирними квітчастими літерами значилося «Дейл Карнегі. Як перестати турбуватися і почати жити»

Про обох авторів Артем нічого ніколи не чув, тому набагато більше його зайняло питання, чи не залишками цього самого оксамиту начальник станції обшив клітину свого улюбленого щура, і що б то значило...

Один шлях був вільний, і по ньому час від часу проїздили навантажені ящиками дрезини, в основному ручні, але продиміла раз і моторизована, затрималася на станції, перш ніж вирушити далі, і Артем з благоговінням роздивлявся кілька секунд, поки його не відвели, міцних бійців в чорній формі і чорно-білих тільняшках, бурбонів, що сиділи на ній.

На голові у кожного з них нагромаджувалися прилади нічного бачення, на грудях висіли дивні короткі автомати, а тіла були надійно захищені довгими важкими бронежилетами. Їх командир, погладжуючи величезний темно-зелений шолом з забралом, що лежав у нього на колінах, перекинувся парою слів з охоронцями станції, одягненими в звичайний сірий камуфляжі. Дрезина зникла в тунелі.

На другій колії стояв повний склад, і він був навіть у кращому стані, ніж той, що Артем бачив на Кузнецькому Мості. За заштореними вікнами, напевно, перебували житлові відсіки, але були й інші, відкриті, і крізь них виднілися письмові столи з друкарськими машинками, за ними - ділового виду люди, а на табличці, прикрученою над з шипінням відкриваними іноді дверима, було вигравірувано «ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОФІС»

Ця станція справила на Артема просто таки незабутнє враження.

Ні, вона не вразила його, як перша Павелецька, тут не було і сліду тієї таємничої дещо похмурої пишноти, нагадування про минулу надлюдську велич і міць творців метро нащадкам. Але зате люди тут жили так, немов і нема за межами кільцевої лінії, ні всередині, ні зовні загниваючого метро; тут життя йшло розмірене, облаштоване, після робочого дня наступав заслужений відпочинок, молодь йшла не в ілюзорний світ дурману, а на підприємства - чим раніше почнеш кар'єру, тим далі просунешся, а зрілі люди не боялися, що як тільки їх руки втратять силу, їх викинуть в тунель на поживу щурам. Тепер стало зрозуміло, чому Ганза пропускала на свої станції так мало і так неохоче. Кількість місць у раю обмежена, і тільки в пекло вхід завжди вільний.

Читати щеРедагувати

Виноски Редагувати