FANDOM

Вольтер — старший чоловік, шанований вчений, про якого на Проспекті говорили, що Вольтер знає все...

Саме на Вольтера керівництво Проспекта покладає надію: досвідчений вчений має розібратися з тією пошестю, що у вигляді чорної бороди знищила ціле поселення Маршальської. Проте Вольтера викрали сусіди-бандити [1]. Сергій і Поліна беруться визволити Вольтера з полону.

У бандитівРедагувати

Ніяких меблів тут не було, тільки в далекому від дверей куті стояв на підлозі дерев'яний ящик на зразок тих, що вони ворочали на пару з Поліною, а на ньому сидів дивний скрючений чоловік в білому, хоча і досить брудному плащі, і таких же білих штанях.
Світло головного ліхтаря Поліни потрапило йому в очі, змусивши їх заплющити. Коли чоловік заворушився, Сергій побачив, що він цілком звичайної статури, тільки сильно сутулиться. У нього виявилося розгублене, навіть дурнувате на вигляд обличчя, зморшкуватий лоб з високими залисинами і рідке, світле волосся, що стирчало в різні боки.

- Вольтер? - з сумнівом в голосі уточнив Сергій.

Чоловік здригнувся, немов ніяк не очікував почути своє ім'я, затулився від світла долонею і відкрив очі.

- Так. А ви...
- Ми за вами, перервала його Поліна

...Немічна людина була зовсім не схожою на лікаря, а вже одягнена була ну просто як клоун. У білому матерчатому халаті, що Сергій спочатку прийняв за плащ, таких же білих штанях і якихось зовсім безглуздих шльопанцях. Ще б білий ковпак на голову почепив!
Вольтер, мабуть, відчув настрій Сергія і посміхнувся:

- Так вже вийшло.

Але Поліна не надавала значення зовнішнього вигляду.

- Дивіться, - сказала вона і виставила вперед покалічену ногу...

ЗнайомствоРедагувати

- Давайте все-таки, нарешті, познайомимося. А то випиваємо разом, а як один одного звуть, не знаємо. Некультурно.
- Сергій.
- Поліна.
- Дуже приємно, а я Аркадій Рудольфович.

Сергій здивовано вирячив очі. Невже вони відбили у бандитів не того людини?!

- А як же Вольтер?

Новоявлений Аркадій Рудольфович потупився.

- Це, як би вам сказати, псевдонім. Я коли на Сибірській жив, намагався випускати газету... так яку газету, так, листівку на одну сторінку, - поправився він. - Статті псевдонімом Вольтер підписував. Жив у вісімнадцятому столітті у Франції такий громадський діяч, філософ і правозахисник. За правду страждав. З тих пір і пішло. Правда, я встиг всього три номери випустити, і саме за третій мене з Сибірської і турнули. Хоча спочатку ідея з газетою керівництва Союзу дуже сподобалася. Вони думали, що я буду їх режим прославляти, писати про те, яка на Сибірської життя солодка та гладка. Навіть веліли механікам невеликий друкарський верстат спорудити.
- А це, хіба не так? - перебив вченого Сергій. - Ну, щодо життя?
- Молодий чоловік, а ви самі на Сибірській бували? Решітки бачили?! Ось і робіть висновки! Там життя тільки у того солодка, хто керівникам Союзу відоме місце лиже, а в інший час рота не розкриває. На Сибірської адже всім колишні поліцейські чини заправляють. Там поряд раніше міське управління внутрішніх справ розташовувалося, ось в день Катастрофи всі поліцаї звідти в метро і рвонули. Ясна річ, порядки вони під стати завели собі. Хоча, якщо розібратися, що ці панове вміли: тільки заламувати руки, та в морду бити!..

Чорний драконРедагувати

- Ця цвіль володіла справді унікальними властивостями. Вона росла в будь-яких, абсолютно будь-яких умовах, було б тільки їжа, якої була органіка. Яка завгодно. Коли це з'ясувалося, хто-то жартома назвав нашу знахідку Чорним драконом. Назва сподобалося. Ніхто і уявити собі не міг, що воно виявиться пророчим. Єдине, що потрібно цього «дракона» для зростання і розмноження, - радіація! Ось тоді у наших кураторів від Міністерства оборони і виникла ідея створити на основі відкритої нами цвілі біологічну зброю. Ідея здавалася перспективною, особливо стосовно до умов ядерної війни, так як радіоактивне зараження сприяло б бурхливому зростанню пліснявою колонії.

- У Чорного дракона дуже високий метаболізм. Його клітини діляться кожні п'ять хвилин. Візьміть будь-яку його клітку, і через п'ять хвилин цих клітин буде вже дві, через десять - чотири, через п'ятнадцять - вісім і так далі...
Знаєте, що таке геометрична прогресія? Так от, у добі тисяча й чотириста сорок хвилин. За цей час колонія цвілі навіть з однієї клітини при достатній кількості їжі може зрости до розмірів нашої планети. Що стосується цвілевих пагонів, що складаються з мільйонів клітин, які ви визначили як щупальця, то вони відростають практично миттєво.

Розправивши гігантські зморшкуваті крила, величезний чорний дракон ширяв у затягнутому димом небі.
Внизу вишикувались руїни випаленого його полум'ям міста. Вони були всюди. Вся земля перетворилася в руїни. Люди забилися в нори і лише зрідка вибиралися на поверхню. Деколи дракон дозволяв їм повернутися назад, частіше ні. Він швидко зростав, і з кожним днем його голод ставав все зажерливішими, а щоб набити величезну утробу, потрібно така ж величезна кількість їжі.

Раніше дракон задовольнявся лише тією здобиччю, яку ловив на поверхні серед руїн, хоча найбільше їжі було під землею в глибоких печерах, проритих ще до його появи. Люди, що сховалися там за багатометровим шаром сталі і бетону. Але і ці перешкоди впали під натиском сили дракона. Його величезні кігті зламали бетон і сталь, а тисячі язиків виловили по щілинах людей. Вже дві людські фортеці були зруйновані вщент, а їх мешканці згинули в ненаситної утробі. Але десь під землею ховалися і інші людські поселення. Їх тільки потрібно було знайти.

Дракон нахилив величезну шишкувату голову, покриту численними наростами, намагаючись розглянути в чорному диму сліди людей, що ведуть до їх підземних домівок. На це потрібен час.

Люди так рідко вибиралися зі своїх нір, що майже не залишають слідів. Але дракон над містом продовжував обнишпорювати холодним пильним поглядом руїни, що змінюють один одного.
Одного разу спробувавши людського м'яса, він вже не міг зупинитися.

В записці старогоРедагувати

Перекручена оскаженіла еволюція зайшла занадто далеко. Нові, все більш і більш жахливі види живих істот з'являються з неймовірною, що спростовує всі колишні наукові уявлення, швидкістю.
Але поки існує можливість знищити хоча б частину з них, я повинен це зробити.

В цьому контейнері знаходиться експериментальний зразок генномодифікованого виду Aspergillus niger - чорної цвілі, який я планую висіяти біля гнізда гарпій. При наявності достатньої кількості живильної основи убуваюча колонія повинна поглинути гніздо протягом однієї ночі.
Здатність даного виду чорної плісняви у відсутність прямого сонячного світла поглинати і переробляти органічні речовини, а також складні біологічні організми, підтверджена на практиці в ході переважної більшості проведених в лабораторних умовах експериментів. Останній експеримент довелося перервати через викиду досліджуваним зразком великої кількості незапліднених цвілевих суперечка і освіти пилового хмари мікрочастинок, що ускладнює візуальний контроль за ходом досліджуваного процесу.

Сподіваюся, що моя теорія вірна, і до сходу сонця, коли ультрафіолетове випромінювання вб'є цвілеву колонію, вся популяція гарпій, погубивших мою дружину, дочку й онука (світ їх праху), буде знищена.

Колишній старший науковий співробітник
колишнього НДІ біотехнології
колишнього ГНЦ вірусології та біотехнології,
колишній доцент,
колишній кандидат біологічних наук,
колишній чоловік, батько, дід
Стер...

P.S. Мабуть я знаю, що запропонувати цвілі як поживного субстрату, - самого себе. Я все одно вже не живу. Моя життя закінчилося, коли ці мерзенні крилаті істоти розтерзали моїх рідних. А я, старий дурень, тільки зараз це зрозумів...

Що робити?Редагувати

- А що їй завадить? - як і раніше, не піднімаючи голови, відповів Вольтер. - Лише сонячне світло здатне убити дракона. А хмара з грибних спорів надійно захищає колонію від сонця.
І судячи з того, що вона вже накрила всю правобережну частину міста, колонія продовжує стрімко розростатися.
Спустошивши міські квартали на поверхні, вона неминуче проросте під землю, потім перекинеться на лівий берег і так розповзеться по всій планеті, знищуючи все живе на своєму шляху. Мені навіть здається, що вона володіє власним розумом, тільки цей розум настільки далекий від людського, що недоступний нашому розумінню. Інакше як пояснити, що цвілеві відростки цілеспрямовано розповзаються по місту в пошуках їжі, а при її відсутності відмирають, як це сталося на спустошеній і покинутій цвіллю Маршальській та, ймовірно, в Гаю.
«Обгризені» станції, де вже немає чим поживитися, колонію не цікавлять. На відміну від житлових.

Саме Вольтер [2] вигадав і розрахував спосіб, яким був знищений Чорний Дракон. Заповнений воднем аеростат був підірваний всередині спорової хмари. І Сонце згубило до цього непереможну чорну цвіль.

Виноски Редагувати

  1. Старого посадили на цепа, і він під конвоєм виготовляв для бандюків наркоту, якою вони забезпечували сусідні станції, звісно, не задарма
  2. Правда, не без підказки Сергія і Поліни

Шаблон:Новосиб Редагувати

Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі