FANDOM

Водяник Григорій Михайлович — в довоєнному житті професор, відкіля і прізвисько Проф. Безмірний колодязь знань з абсолютно різноманітних галузей людського буття. Гравець «ЧГК [1]», що і врятувало життя його супутникам в полоні сліпих.

Колись про батончикиРедагувати

«Були такі цукерки, батончики, - розповідав Водяник. - Щоб сфотографувати когось, йому не говорили «посміхнися», а «Нумо, скажи: мої улюблені цукерки «кіс-кіс»». Були такі цукерки. Бачите, відразу посмішка виходить. А Бегемот... це в анекдоті було... як же там? Дайте згадати. Бегемот був великий і сказав: «Мої улюблені цукерки - бато-ончики». Зрозуміло? Тобто, як незрозуміло?.. Ну, морда ж не влазить... Що, я щось пропустив? А! Ну, це були його улюблені цукерки. Дуже смачні. І він сказав: бато-ончики. Тепер смішно? Ні? Дивно...».
Іван посміхнувся. Бато-ончики - теж казка. Як і Іспанія.

На мирній ВасилеострівнійРедагувати

У професора безсоння, тому Іван не здивувався, що застав його тут - біля ялинки було щось на зразок клубу, куди приходили всі, кому не спалося. Буває таке - підіпре людині. І треба б спати, а душа неспокійна. Один випиває потайки, інший ходить до ялинки, пісні кричить і байки слухає. Втім, поспілкуватися з Водяником у будь-якому випадку варто. Ходив жарт, що, зіткнувшись з професором по дорозі в туалет, можна ненароком отримати середню технічну освіту.
А ще ходив жарт, що анекдот, казаний Водяником, цілком тягне на невелчку атомну війну. З руйнівними і незворотними наслідками.
Професор не вмів розповідати анекдоти, хоча чомусь дуже любив це робити.

- Розкажіть про Саддама, Григорій Михайлович! - попросив хтось, Іван не роздивився навіть, хто. Про Саддама Великого Іван чув. Втім, про нього всі чули.

На самому початку, коли все трапилося і гермозатвори були закриті, люди впали в заціпеніння. Як кролики в променях фар. А потім кролики почали вмирати - з'ясувалося, що відкрити гермозатвори не можна, автоматика виставлена на певний термін. Тридцять днів. Тобто, Великий П все-таки настав. Радіації на поверхні стільки, що можна смажити курку-гриль, прогулюючись з нею під пахвою.

В полоні сліпихРедагувати

- Галюциногени і їх військове застосування - це був один з пунктів програми МК-Ультра. Інший пункт - відкриття доктора Камерона, який завідував всім цим зоопарком, сенсорна депривація.
- Що це?
- Метод психологічних тортур. Розколювались найстійкіші люди, яких звичайними тортурами можна було вбити, але не зламати. Дивіться, від чого страждають люди: галюцинації, болі в голові і шлунку, нервова збудливість, пригніченість, розсіяна увага і багато-багато іншого... І все це робиться - не застосовуючи фізичного насильства.

Іван помовчав. От, значить, як...

- І в чому суть цієї... депривації?
- У тому, щоб блокувати всі канали, за якими людський мозок отримує інформацію про світ. Для цього випробуваного поміщали в солону воду з температурою, що дорівнює температурі людського тіла, одягали навушники і пов'язку на очі. Таке положення викликає сенсорний голод. Людина не відчуває ні рук і ніг, його органи відчуттів не отримують ніякої інформації. Після декількох днів ув'язнення з людини можна ліпити все що завгодно. А доктор Камерон тримав деяких пацієнтів в такому положенні до півроку.
- Так він садист, - сказав Уберфюрер.
- Вірно. Це одна з рис характеру, без якої справжньому вченому не обійтися.
- Тобто нас ламають? - уточнив Іван.

Місцеве ЧГКРедагувати

- Що таке «чегека»? - запитав Іван.
- «Що? Де? Коли?». Гра така була, інтелектуальна. Це наш професійний жаргон. «Клацання» - взяття питання вліт. Або коли версія «клацпає» - тобто, дуже гарно підходить до питання. Розумієте?
- Ні, - сказав Уберфюрер. - А, чорт. Розумію. І що далі?

План склав абсолютно фантастичний. За словами Водяника, ЧГК - це неймовірний драйв, приплив адреналіну. Фактично наркотик. Той, хто коли-небудь грав, цього ніколи не забуде. Ідея професора полягала в тому, щоб знову підсадити тюремника на цей наркотик, а потім попросити про допомогу. Загалом, розкрутити.

- Ну-ну, - сказав Уберфюрер, вислухавши. - Фігня яка-я вам кажу. Давай, дійте, а я подивлюся. Тільки ні фіга у вас не вийде.
- Спасибі за оптимізм, - пожартував Водяник.
- Та нема за що.

Наступного обходу вони почали закидати гачок...

Геть з полону сліпихРедагувати

- Увага, наступне питання, - сказав Водяник. - При будівлі московського метрополітену навіть планування станцій мало ідеологічний сенс. На відміну від буржуазного метро, де платформи розташовані по краях, а рейки - посередині, в Москві, як відомо, зробили все навпаки. Так що ж, на відміну від буржуазії, є головним у метро згідно марксистко-ленінської ідеології*? Ось у чому питання. Хвилина пішла.

Натиск таймера.
Тюремник раптом підняв великий палець. Обличчя його змінилося, палало, плавилося в пристрасті.

- Так... Да... зараз! Це... Отже, на нашу думку, головним в метро... згідно марксистко-ленінської ідеології є... вибір шляху!
- І ваша відповідь? - уточнив професор.
- Е-е... Вибір шляху.
- Відповідь прийнята, - оголосив Водяник. - Увага: правильна відповідь... Це буде...

Тюремник випростався, обличчя його світилося. Постояв як п'яний. Несподівано він похитнувся, знесилений, відступив до клітки... Притулився до неї...
У наступну мить рука Уберфюрера схопила його за лоб. Інша - взяла за підборіддя. Різкий рух. Крак. Страшний, якийсь смертельний хрускіт вдарив по нервах. Іван здригнувся. Тюремник розм ’ як.

- Багато знань - багато суму.., - сказав Уберфюрер. Тюремник почав завалюватися вперед, коліна його підігнулись...

В очах Гната ще цілу секунду горів здивований вогонь... згас.
Він упав на підлогу м'яко, як мішок, набитий ганчірками. Професор замовк, приголомшений.

- Адже ми хотіли домовитися... Навіщо ж так? - тільки й зміг сказати він. Уберфюрер присів, просунув руку крізь ґрати, підтягнув тіло до себе за штанину.
- А як? - Іван подивився на Водяника. - Він би вас засліпив, забули?
- Він був... - професор сіл, притулившись до решітці. Ноги його не тримали. - Він був з наших. «Знаточчя [2]» паскудне. Чорт візьми.

Уберфюрер дотягнувся до зв'язки ключів, звяк. Він випростався і гарячково завозився з замком. Нарешті знайшов потрібний ключ. Клац. Клац. Скри та вп. Двері решітки відкрилася.
Почав звільняти інших, подзвонюючи ключами.

- А він хоч вірно відповів, Проф? - запитав Іван незрозуміло навіщо.

Професор все так само сидів у своїй клітці, дивлячись на тіло. Водяник підняв голову. Якийсь постарілий погляд у нього, здивувався Іван.

- Ні, - сказав Водяник. - Він «перекрутив» питання. Правильна відповідь: головне в метро - люди. Елементарно.

Проф про наземні засоби пересуванняРедагувати

Дійшли на Техноложку... Як же дістатися ЛАЕС? Знання Водяника і тут стали в пригоді.

- Звичайно, звичайно. Почну з екскурсу в історію...

Блін, Іван навіть говорити нічого не став. Професор невиправний.

- Радянський Союз серйозно готувався до ядерної війни, - почав Водяник. - Та й взагалі до війни. Один із наслідків війни - перебої з електрикою. Вигоряння приладів від електромагнітного імпульсу, що дає ядерний спалах... до Речі, існували спеціальні атомні бомби, так звані графітові, для знищення електросистем супротивника...
- Проф!
- Так, так, я розумію. На такий випадок при кожному залізничному депо було наказано тримати один паровоз. Справжній, що працює на вугіллі.
От уявіть. Ядерна війна, параліч системи електропостачання, мазуту для тепловозів - і нічого немає.
Ми беремо дрова або вугілля, набираємо води і їдемо на локомотиві часів Великої Вітчизняної. Це Європа стане, якщо у них чого не буде.
А ми обійдемося своїми силами.
-До речі, танки Т-34, що стояли чи не в кожному місті країни - з тієї ж опери.
Всі вони на ходу. Просто законсервовані.
Вони своїм ходом заїжджали на постамент, і там їх глушили. Зливали солярку, заливали маслом двигун і всі механізми. Потім, через багато років, я неодноразово читав, як танки самостійно з'їжджали з постаменту, щоб відправитися на реставрацію. Уявляєте?
І ще я чув про випадок викрадення те-тридцять-чотири. Мовляв, залили солярку і проїхали двісті метрів, далі танк заглох. Двісті метрів! Без розконсервації за правилами. Але він завівся і поїхав - через п'ятдесят років після встановлення в якості пам'ятника.

Виноски Редагувати

  1. Рос. Что?Где?Когда? — популярна телевізійна гра інтелектуалів на теренах СНД
  2. Тут сленг від Знатоки

Шаблон:ПерсПітер Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі