FANDOM

Василеострівна (рос. Василеостровская) — станція Петербурзького метрополітену, яка розташована на Невсько-Василеострівній лінії.

У книзі «Пітер» Василеострівна є домівкою головного героя, Івана. Основний сюжет книги закручений навколо станції та більшості її мешканців.

ПобутРедагувати

М'ясна ферма.

Ряди кліток йшли під стелю станції. Дерев'яні, металеві коробки, затягнуті іржавою сіткою-рабіцею. У повітрі стояв задушливий сирий запах гризунів, несвіжої тирси і старого лайна.
Іван пройшов між рядами, озираючись і вітаючи знайомих «ув'язнених». У постійному хрупанні, шебуршанні, посвистуванні і плямканні було щось стихійне. Ми жеремо, а життя йде...
Не уявляю, як це - бути морською свинкою, подумав Іван. В цих клітинах місця майже немає, живуть у тісноті, їдять і гадять. Морок.
Сидячи в окремій клітці, зробленій з білої пластикової коробки з червоним написом Quartz grill, на Івана дивився відгодований плямистj-білий морський свин. Іван дістав прихований пучок водоростей і сунув у комірку решітки.

- Привіт, Борис. Як сам?

Свин перестав хрупати і подивився на Івана. Блядь, ще ти на мою голову, читалося в маленьких опуклих очах. Свин був однолюб і пофігіст.
Свин любив тільки Таню й пофігістично жер все, що принесуть інші.
Типовий представник чоловічого роду, так.

- Таня, - покликав Іван. - Ти тут?
- Таня? - покликав Іван упівголоса. - ти тут?

Крізь хрупання і шурхотіння морських свинок голос навряд чи пропхнеться. Іван пройшов між рядами, вийшов до робочої вигородки. Тут стояв стіл, на ньому Таня заповнювала плани і графіки, вносила в облікові книги прирости і надої - або як там вони називаються? Поряд були складені мішки з кормом: висушена трава, водорості, обрізки бадилля, залишки їжі та інше, що лихі гризуни могли взяти на зуб. А могли вони чимало...

Далі, за фанерною стінкою, починалася Фазенда, завжди залита світлом ламп денного світла - теплиці, дачне господарство Василеострівної. Звідти йшов вологий земляний запах і вилися мошки, вічні супутники землеробства.
За стінкою починалася володіння Триндичихи, там росли морква, капуста, картопля, цибуля, щавель і навіть салат-латук. І одне лимонне дерево - предмет заздрості сусідів з Адміралтейської. Харчові ресурси.
Дуже зручно - відходи гризунів на добрива, відходи рослин (і самі рослини) морсвинам на прокорм.
А морсвинів — зрозуміло куди — на сковорідку і в котел.
Ласкаво просимо. Ням-ням.

Виноски Редагувати

Шаблон:СтанцПітер Редагувати