FANDOM

БібліотекаВелика Бібліотека, Біблі
Metro2033 2013-03-31 22-59-17-17.jpg

Бабліотека ім. Леніна

отека ім. Леніна
— сама велика книгозбірня Поверхні, одна з ключових точок місії Артема [1]

На момент опису населена бібліотекарями, від рук яких гине брамин Данило.

Трішки історіїРедагувати

Все те ж, з точністю до навпаки, творилося на Бібліотеці ім. Леніна. Там тримали оборону червоні, а коаліційні сили неодноразово намагалися їх звідти вибити. Станція мала для коаліції величезне значення, тому що у випадку успішного штурму дозволила б розбити Червону Лінію на дві ділянки, і тому ще, що давала перехід на три інших лінії відразу, і всі три - такі, з якими Червона Лінія більше ніде не перетинався. Тільки там.

Тобто, була вона таким лімфовузлом, який, будучи вражений червоної чумою, відкрив би їй доступ до життєво важливих органів. І щоб цьому запобігти, Бібліотеку ім. Леніна треба було зайняти, і зайняти будь-яку ціну.

Але наскільки безуспішними були спроби червоних заволодіти Площею Революції, настільки були марні і зусилля коаліції видавити тих з Бібліотеки.

Прямо над Полісом височіла будівля самої бібліотеки ім. Леніна — найбільшого сховища інформації минулої епохи. Сотні тисяч книг на десятках мов, що охоплюють, ймовірно, всі області, в яких коли-небудь працювала людська думка і накопичувалися відомості. Сотні тонн паперу, вкритих всілякими літерами, знаками, ієрогліфами, частину з яких вже нікому було читати, адже мови, на яких вони були написані, згинули разом з народами, які на них говорили...

Але все ж величезна кількість книг ще могла бути прочитаною і зрозумілою, і померлі століття тому люди, які написали їх, ще могли про багато чого розповісти тим, хто живе.

З усіх тих небагатьох конфедерацій, імперій і просто могутніх станцій, які в змозі були відправляти на поверхню експедиції, тільки Поліс посилав сталкерів за книгами. Тільки там знання мали таку цінність, що заради них були готові ризикувати життям своїх добровольців, виплачувати величезні гонорари найманцям і відмовляти собі в матеріальні блага в ім'я придбань духовних благ.

Данило про БібліотекуРедагувати

- У Велику Бібліотеку піднімаються тільки наші старші. І сталкери, які працюють на брамінів, - відповів Данило.
- Адже це вони книги зверху приносять? З Бібліотеки? З Великої Бібліотеки, я маю на увазі, - поспішно поправився Артем, бачачи, що його господар знову нахмурився.
- Вони, але за дорученням старійшин касти. Нам самим це не під силу, тому доводиться використовувати найманців, - знехотя пояснив брамін.
- За Заповітом, це ми повинні були б робити - зберігати знання і передавати їх шукати. Але щоб передавати ці знання, їх спочатку треба здобувати. А хто туди з наших посміє сунутися? - зітхнувши звів він очі вгору.
- З-за радіації? - розуміюче покивав Артем.
- З-за неї теж. Але головне - з-за бібліотекарів, - приглушеним голосом відповів Данило.

Брамін відкрив було рот, щоб продовжити, але раптом встав зі стільця, підійшов до дверей, відкрив їх і прислухався. Потім тихенько причинив їх назад, сів на місце і пошепки додав:

- Всю Велику Бібліотеку будували для однією єдиної Книги. І лише одна вона там і захована. Інші потрібні тільки щоб її приховати. Її-то насправді і шукають. Її і стережуть, - додав він, і його пересмикнуло.
- І що це за книга? - теж знизивши голос, запитав Артем.
- Стародавній фоліант. На антрацитно-чорних сторінках золотими літерами там вся Історія записана. До кінця.
- І навіщо ж її шукають? - шепнув Артем.
- Невже не розумієш? - похитав головою брамін. - До кінця, до самого кінця. Адже до нього ще не близько... І у кого є це знання...
- Адже Там не одна Книга... Що в інших? - зачаровано дивлячись на малюнок Бібліотеки, перепитав Артем.
- Залишилася тільки одна. Було три фоліанта, - здався нарешті той, - Минуле, сьогодення і Майбутнє. Минуле і сьогодення згинули остаточно ще століття тому. Залишається останній, самий головний.
- Де ж він?
- Загублений у Головному Книгосховище. Там - більше сорока мільйонів томів. Один з них - ззовні абсолютно звичайна книга, в стандартній бібліотечній палітурці - і є він. Щоб упізнати його, треба розкрити і перегорнути - за переказами, сторінки у фоліанта дійсно чорні. Але щоб відкрити і переглянути всі книги в Великому Домі, доведеться витратити 70 років життя, без сну і відпочинку. А люди там більше дня залишатися не можуть, і потім, ніхто тобі не дасть спокійно стояти і розглядати всі томи, які там зберігаються.

На входіРедагувати

Через секунду всі вони були всередині.

Зал виявився приміщенням неймовірних розмірів, з стелею, що губилася на двадцятиметровій висоті. Як і в холі, з нього звисали важкі жирні ліани з квітами. Цими ж жахливими берізками були обплетені і стіни залу. З кожної сторони в стінах було зроблено по шість гігантських вікон, причому в декількох з них ще вціліла частина скла. Однак освітлення було дуже слабким: місячні промені насилу пробивалися крізь густі переплетення жирно виблискуючих стебел.

Ліворуч і праворуч раніше, мабуть, йшли ряди столів, за якими сиділи читачі. Більшу частину з них розтягли, деякі спалили або зламали, але ще з десяток залишалися незайманими - ті, що стояли ближче до прикрашеної розтрісканим панно протилежній стіні, де в самому центрі височіла погано помітна у напівтемряві скульптура.

Всюди були прикручені пластикові таблички з написом «Дотримуйтесь тиші».

Тиша тут стояла зовсім не така, як у холі. Тут вона була така щільна, чуттєва, що здавалося, її можна помацати. Вона немов наповнювала собою весь цей циклопічну залу, і порушувати її було якось боязко.

Мацаючи ліхтарями простір перед собою, вони стояли так, поки Мельник не резюмував:

- Вітер, напевно...

Але в цю саму мить Артем зауважив сіру тінь, як майнула попереду між двома розломанными столами і зникла в чорному проломі в книжкових стелажах. Побачив її й Мельник. Приклавши до очей свій прилад нічного бачення, він витягнув в руці автомат і, обережно ступаючи по зарослій мохом підлозі, почав наближатися до таємного проходу.

До серединиРедагувати

Розсовуючи дулами автоматів ліани і намагаючись не спіткнутися, зачепившись за повзучі по підлозі коріння, вони поквапилися пробратися через цей зловісний сад, захований вглибині Бібліотеки.

З іншого боку зали знаходилися ще одні двері, на цей раз не зачинені. Останній коридор, і вони нарешті зупинилися. Вони були в сховищі, це відразу відчувалося: Бібліотека дихала їм прямо в обличчя важким, але приємним запахом старого паперу і книжкового пилу, ледь чутно шелестячи мільйонами книжкових сторінок.

Артем запитально поглянув на Данила.

- Все, прийшли, - підтвердив той, і додав з надією в голосі,
- Ну, як?
- Ну так... Страшно, - не зміркувавши відразу, чого від нього хотів напарник, зізнався Артем.

Вийшовши на службові сходи, вони піднялися по бетонним східцями на кілька поверхів, перш ніж спробувати щастя ще раз. На цьому ярусі все було схоже на те місце, куди вони прийшли спочатку: середніх розмірів кімната з заскленими вікнами, кілька канцелярських столів, звична вже поросль на стелі і в кутах, та два коридори, що розходяться у різні сторони, заповнені нескінченними рядами книжкових полиць по обидві сторони від вузького проходу. Стеля і в кімнаті, і коридорах була низькою, наче притискала, трохи більше двох метрів, — і після неймовірного простору холу та Головного читального залу здавалося, що не тільки протиснутися між полиць, між підлогою і стелею, але навіть і дихати тут, якось нелегко.

Стелажі були щільно притиснуті тисячами різних книг, причому багато з них здавалися абсолютно неушкодженими і чудово збереглися . Мабуть, Бібліотека будувалася так, що навіть коли люди закинули її, в ній залишався свій, особливий мікроклімат.

Трагічний фіналРедагувати

Коли Артем підійшов, на підлозі сидів у калюжі крові Данило. Шолома і протигаза на ньому не було, і хоча обличчя у нього було блідим, як у мерця, відкриті очі дивилися усвідомлено, губи намагалися скласти якісь слова. А за спиною у нього, наполовину зливаючись з темрявою ховалася сіра згорблена фігура. Довга, поросла жорсткою сріблястою шерстю, кістлява рука - не лапа, а саме рука - але з потужними загнутими пазурами, задумливо контролювала загублений ліхтар, що лежав в півметрі від Данила . Друга була занурена у його розпоротий живіт.

- Ти прийшов... - прошепотів Данило.
- Ти прийшов... - точно відтворюючи його інтонацію, проскреготів голос за його спиною.
- Бібліотекар... Позаду. Мені все одно кінець. Стріляй, убий його, - попросив тихим голосом Данило.
- Стріляй - убий його, - повторила тінь.

Виноски Редагувати

  1. Де він за дорученням браминів Полісу має віднайти Книгу Майбутнього; в обмін на це брамини віддають йому схему добору через Маяковську до ракетної бази Д-6

Випадкова вікі