FANDOM

В пошуках Поліса Артем таки досяг Боровицької.

Дозорів на Боровицькій не виставляли, мабуть, сподіваючись на недоторканність Поліса. За п'ять метрів до того місця, де обривалися круглі склепіння тунелю, стояли цементні блоки пропускного пункту і лежало у калюжі крові тіло. Коли Артем з'явився в полі зору одягнених у зелену форму та кашкети прикордонників, йому наказали підійти ближче і стати обличчям до стіни. Подивившись на труп на землі, він негайно послухався.

Швидкий обшук, питання про паспорт, заломлені руки за спину, і, нарешті, станція.

Світло. Те саме. Вони говорили правду, вони всі говорили правду, і легенди не брехали. Світло було таким яскравим, що Артему довелося заплющити очі, щоб не осліпнути. Але він діставав його зіниці і крізь повіки, різав до болю, і тільки коли прикордонники закрили його очі пов'язкою, очі перестали щемити. Повернення до життя, яким жили попередні покоління людей, виявилося болючішим, ніж Артем міг собі уявити.

Ганчірку з очей зняли тільки в буцегарні, схожій на всі інші крихітні службові кімнати, облицьованій розколотим кахлем. Тут було темно, тільки на фарбованому охровою олійною фарбою дерев’яному столі мерехкотіла в алюмінієвій мисці свічка. Збираючи рідкий віск пальцем і спостерігаючи, як він охолоджується, начальник варти, важкий і неголений чоловік в зеленій військової сорочці з загорнутими рукавами і краватці на гумці, довго критично розглядав Артема, перш ніж запитати:

- Звідки завітали? Де паспорт? Що з оком?..

ПобутРедагувати

Бачити повністю освітлену станцію метро було дивно. Тут зовсім не було тіней. І на ВДНГ, і на всіх інших станціях і популярних зупиночних платформах, де йому досі довелося побувати, джерел світла було небагато, і вони не могли витягти з мороку весь видимий простір, тому лише вихоплювали його шматки, і завжди залишалися частини, куди не проникав жоден промінь.

Тіней у кожного було кілька, одна - від свічки - блякла і чахла, інша - багряна - від аварійної лампи, третя - чорна і різко окреслена - від електричного ліхтарика. Вони заважали, напливали одна на одну, на чужі тіні, пластались по підлозі іноді на кілька метрів, лякали, обманювали, примушували здогадуватися і додумувати. А в Полісі нещадне сяйво ламп денного світла в Полісі спопелило всі тіні до одної.

Боровицька залишалася в дуже хорошому стані. На мармурових стінах і біленій стелі не було і сліду кіптяви, станція була прибрана, а над потемнілим від часу бронзовим панно в кінці платформи жінка працювала у синій спецівці, старанно відчищаючи барельєф губкою з миючим розчином.

Житлові приміщення тут були влаштовані в арках. Тільки за дві були залишені з кожної сторони для проходу до шляхів, інші, закладені цеглою з обох сторін, перетворилися на справжні апартаменти. У кожній був зроблений дверний проріз, і в деяких навіть стояли справжні дерев'яні двері, і засклене вікно. З одного з них лунала музика. Перед кількома лежали доріжки, щоб ті, що заходять могли витерти ноги. Таке Артем бачив вперше.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі