FANDOM

Ахмет від Ахмедзянов, татарин, син Першого Царя бордюрників, людина слабка і підла.

В «гостях»Редагувати

На Івана дивився невисокий красивий чоловік. Очі його поблискували у світлі електричних ліхтарів. Чоловік був одягнений в шкіряну куртку, на столі перед ним лежав пістолет. Ні, не «макаров», а щось серйозніше. Глок, чи що?

- Його Величність Ахмет Другий, - сказав Раміль. Чоловік кивнув. Краєм ока Іван помітив рух. Жінка, ясно. Молода, звичайно. Вона пройшла і встала за плечем Ахмета. Іван поки бачив тільки її точений профіль.

Дівчина повернулася... Іван майже не здивувався.

- Це він, - сказала дівчина. - Той, що придумав «План Меркулова». Той, хто допоміг мені. Навіщо ти збираєшся його вбити?
- Він врятував тобі життя? Честь? Невинність?
- Просто врятував.

Ахмет Другий кивнув.

- Дуже добре. Але чому я не повинен його вбивати? Назви причину... хоча б одну.
- Хоча б із вдячності.
- Яка може бути подяку на війні? - Ахмет підняв брови. Дивно європейське обличчя при цьому, швидше схожий на італійця, ніж на татарина. - Людина рятує тобі життя, а ти вгоняешь йому голки під нігті і дробиш коліна подорожнім молотком. Це чесно. Це закони війни.

Іван чекав.

- Я протестую! - подав з кута голос Борис. - Ви не можете!

Ахмет поморщився.

- Це мені вирішувати, що я можу і чого не можу. Ця людина небезпечний, Раміль? - звернувся він до охоронцеві.
- Так, - сказав Раміль просто.
- Бачиш? - сказав Ахмет дівчині. - Тепер у мене немає вибору.
- Можете вбити мене з помсти, - сказав Іван. - Справа ваша. Але для початку скажіть, навіщо ви мене взагалі звали. Хочете здатися? - Іван важко зітхнув. - У мене, звичайно, замало повноважень... Гаразд, я можу прийняти вашу капітуляцію.

Пауза. Ахмет широко розкритими очима очима дивився на Івана - ось тобі і полонений. Раміль посміхнувся, сховав усмішку. - Ну ти нахаба, - сказав Ахмет майже з захопленням. - Я тебе вже майже поважаю. - він подивився, примружившись, на Івана. Хмикнув. - Вай, вай. Чай будеш? Так вбивати мене все-таки не будуть? Як приємно.

  • * *

От і все, подумав Іван. Пішли вже в рознос.

- Чому ви ніяк не заспокоїтесь? - запитав Ахметзянов. - Ні, ну триндець ж! Диктатура говорите? Що? Так, у нас диктатура і дикі вдачі. Але ж ми, блін, не заявляемся до вас на станцію встановлювати тиранію? Тоді якого біса ви приперлися до нас зі своєю демократією? А?!

Він подивився на Івана, немов чекав відповіді. Пауза. Іван знизав плечима:

- Якщо ви мене запитаєте, то ви вибрали не того співрозмовника. Мені все пофиг з вашої демократією, диктатурою і іншої різної хернею. Я хочу додому.

Мовчання.

- Я, як не дивно, теж, - сказав Ахмет Другий. - Тільки в моєму будинку господарюють окупанти. Прийшли і напали, як гнильщики, ганебно... я вже не кажу про порушене перемир'я і газову атаку.

Іван слухав, стиснувши зуби.

- Хрін Не було молотити наш генератор! - він нарешті не витримав. Заебали вже зі своїм фарсом.
- Що? - Ахмет-молодший здивовано підняв брови. Була в ньому якась внутрішня сила, особливу благородство хижого звіра. Красивий мужик, оцінив Іван. Але якийсь смиканий.
- Який ще генератор? - Ахмет поморгал. - Про що він? - він повернувся до начальника охорони. Той знизав плечима.
- Ой, давайте без цих, - сказав Іван. - Мені ці ваші виверти...
- Мова придержи, - м'яко попередив Раміль. Іван зрозумів, що ще трохи-чи буде боляче. Раміль добре рухався, як підготовлений танцюрист. Собака скажена. Чули про свої подвиги. Іван повів плечем. «Макаров» забрали, сподіваюся, хоч потім повернуть.
- А навіщо? - Іван посміхнувся. - Будеш стріляти - стріляв, не хрін мені тут вказувати.
- Виясни йому, Ахмет, - сказала раптом дівчина без імені. - будь ласка.
- Що пояснити? - запитав Іван. І раптом зрозумів, що у нього озноб йде по потилиці і спині. Чортова інтуїція. Краще б мені цього не чути... Іван випростався. - Що?

Його величність Ахмет Другий посміхнувся. Білозубий, сука, зуби рівні, немов не в метро живе.

- Ми не брали ваш дизель.
- Так, - сказав Іван.
- Я правду кажу. Ні про яке генераторі ми не чули. Навіщо він нам? У нас, як ти помітив, централка.

Центральне освітлення залишилося в метро на трьох станціях: вірніше, трьох вузлах. Проспект Леніна, вузол Садова-Сінна-Спаська, і вузол Маяк-Повстання.

- Я чув, у вас проблеми з нею.
- Проблеми? - Ахмет вздернул тонкі красиві брови. - Які - крім вас, звичайно?

Іван смикнув щокою. Будь ласка, нехай це буде брехня, подумки попросив він. Обмани меня, Ахмет. Я хочу, щоб це була брехня.

- Зате, - сказав Ахмет. - У мене незадовго до цього було посольство з пропозицією об'єднатися. Мир, дружба і взаємодопомога. Гарно звучить, вірно? Здогадуєшся, хто це були - вірніше, чиє посольство?
- Чиє? - Іван болісно намагався не вірити. Твою матір, Ахмет, ну соври ти мені, а?! Ну що тобі варто?
- Скажімо, прізвище Орлов тобі про щось говорить?

Ще б. Іван відчув, як починає йти земля з під ніг.

- Я відмовився, - сказав Ахмет. - Тому що красиво сказана річ - далеко не завжди красиво виглядає. Ваш Альянс хоче розширюватися? Заради бога. Але не за мій рахунок. І не за рахунок моєї станції. Що мовчиш, пітерець?
- Думаю, - сказав Іван крізь зуби.
- Добра справа, - губи Ахмета знущально зігнулися. - Думай, дігер, думай. Це корисно. Кров до голови приливає. Але ти не сумнівайся, я і Вегану точно так само відповів. Дякуємо за пропозицію і йдіть на фіг.
- Теж хотіли миру, дружби і взаємодопомоги? - запитав Іван.
- Вірно, - сказав Ахмет. - Як ти здогадався? Треба було мені прийняти їх пропозицію. А тепер... - він забарився, дивлячись на Івана плавно окресленими, злегка східними очима. - ... коли ми всі з'ясували... Ти помреш.

- Але! - подав голос з кута Борис. Ахмет поморщився. Цивільний замовк. Так, надійні у мене друзі, подумав Іван. Сміливі.

- Раміль, - сказав Ахмет.

От і все. Скінчилося твоє везіння, дігер.
Дівчина нахилилася до Ахмета, немов збиралася йому щось шепнути на вухо - довге темне волосся впали колишньому цареві на плече... Немов водоспад. Красиве волосся.
Ех, подумав Іван. Хоч щось хороше наостанок...
У наступну мить дівчина підняла пістолет і націлила Ахмету в скроню. Клацання курка.

- Відпустіть його.
- Ти в своєму розумі?! - Ахмет сіпнувся було, але передумав. Дівчина тримала пістолет твердою рукою.

Треба ж, подумав Іван. А я вважав її загальмованим.

- Невдячне створіння!

Дівчина похитала головою.

- Якраз дуже вдячне. - вона подивилася на Івана. Очі красиві. - Правду сказав він. Ваш генератор вони не чіпали. Він боягуз і підла людина, але зараз він говорить правду. Тепер іди.

Іван встав. Раміль дивився на нього без вираження.

- Він піде... він повинен заплатити! - у Ахмета задергались губи.
- Ти на його обличчя подивися, - зауважила дівчина. - Тобі мало?
- Як тебе звати? - запитав Іван.

Дівчина відповіла не відразу.

- Іллюза.
- Ти дуже красива, Іллюза, - сказав Іван і вийшов.

Виноски Редагувати

Шаблон:ПерсПітер Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі