FANDOM

Толік Томський більшу частину свого життя провів на Войківській.

Тут зростав ідейно, як анархіст, читаючи Кропоткіна і Че Гевару. Тут вивчився нелегкій справі диверсанта і став одним із кращих в цьому небезпечному фаху.

Мандри і пригоди просто манили молодого анархіста.

В застінках у Червоних. ЛєнаРедагувати

Підопічним професора-маніяка Корбута, такого собі доктора Менгеле з Червоної лінії, вдалося схопити войківців у полон. Хлопці ще не знали, що їм мають ввести сиворітку ГМЧ [1].

Толя в застінках згадує дівчину - продавчиню з ятки із книжками, яка якимось чином виявилася їхньою тюремницею.

Дивним був цей виступ. В освітленій мерехтливим світлом клітці почалася розповідь про прекрасні закати, мармурові плити, блискучі в світлі сонця, і дівчину, яка безуспішно намагається відшукати коханого. Голос Анатолія ставав все більш поміркованим з кожним рядком.
Стіни в'язниці розступилися, являючи очам полонених блакитні далі африканських саван. Анатолія слухала не тільки Олена.
Забувши про їжу, анархісти теж дивилися на свого командира. А той, ніби шаман в трансі, мовив:

Завтра мы встретимся и узнаем,
Кому быть властителем этих мест;
Им помогает черный камень,
Нам – золотой нательный крест.

І щось трапилося зі всіма: і з Анатолієм, який раптом заспокоївся і знайшов якусь дивну впевненість, і з його бійцями, які перестали покірно жувати, заворушилися, розправили плечі... І з Оленою, яка дивилася на читця безвідривно, в упор, підходячи все ближче і ближче. Ось вона взялася своїми тоненькими пальцями за ґрати з тієї сторони...
Анатолій зробив крок вперед і доторкнувся до її руки. Дівчина здригнулася, але руки прибирати і не подумала. Очі її сяяли. Ніхто ніколи так на Толю ще не дивився.
Цей погляд тепер з Анатолієм залишиться назавжди.
Назавжди...

Перегони з Леніним на метропаропозіРедагувати

Корбут, блідий і переляканий, сидів на підлозі кабіни.
Анатолій, блаженствуючи, висунувся з будки. Розпалене особа обдував сильний потік повітря. Не звичайний млявий протяг метро, а справжній, злий і бадьорий вітер. Зі збільшенням швидкості стало важко дихати від топкових газів, від гарячого вихору, врывавшегося в кабіну з подвоєною силою завдяки зустрічному руху машини. Але все це було сущою дрібницею в порівнянні з видовищем, хто викрадачів на Проспекті Маркса. Паровоз увірвався на станцію, розірвавши натягнуту поперек шляхів червону стрічку.
Зустрічаючі щасливо посміхалися і розмахували паперовими квітами. Але траурний склад не забарився ходу! Почався переполох. Імпозантний чоловік, одягнений майже так само, як і сам покійний вождь, але з червоним бантом на лацкані, кинувся за паровозом, що-то кричачи.

- Залиш їм Володимира Ілліча! - попросила Олена. - Прошу тебе.
- Дідусь у нас в заручниках! - закричав Аршинов. - Він поїде з нами до кінця!
- Мені дуже важливо, щоправда, - сказала Олена. - Я в нього вірю, розумієш?
- Вони нас в порошок зітруть, якщо ми його віддамо! - кричав Аршинов. - Вони тільки тому важку артилерію не наймають!
- Я з тобою готова виїхати. Куди скажеш. - Олена втрачала сили, і голос її ставав все тихіше. - Ми всі заслужили спокій. І він... Він теж.

Очі в неї закрилися, вона похитнулася. Толя набрав повні груди повітря і кинувся в інший кінець локомотива. Під кулями, пригинаючись, почав від'єднувати панелі платформу з тілом вождя. Вийшло! Вагон відстав від паровоза, поступово сповільнюючи хід. Анатолій покинув останній погляд на його єдиного пасажира. У якусь мить йому здалося, що Вічно Живий Ленін підглядає за ним з хитруватим прищуром з-під нещільно прикритих повік.
Пролунали перші постріли, незабаром вогонь став жорсткішим.
Куля кресонула Толю по щоці, інша вчепився в стегно. Він змахнув руками і впав. Тепер, коли прицепная платформа з вождем більше не прикривала паровоз, він став зовсім легкою мішенню.
Ситуацію врятував Аршинов. Він підскочив з брикетом вибухівки, запалив гніт і шпурнув шашки слідом платформі з Леніним, яка вже встигла в'їхати в тунель. Гримнув вибух, і склепіння тунелю впали, ховаючи під тисячами тонн землі вождя в його скляній труні і відрізаючи переслідувачам дорогу.

- Кажуть, з того, хто прибрав небіжчика, Бог три гріха знімає, - сказав Толю.
- Що ж ти раніше не розповідав?! - радо крикнув йому Аршинов. - Я тепер собі карму чистити буду! А якщо я сам цих небіжчиків укатал - вважається?

Паровоз на повній швидкості мчав на блокпости, наближаючись до кордонів володінь червоних. Наступного станцією була Бібліотека імені Леніна, територія Поліса. Толя встав, підтягуючи ногу, рушив до каюти.

У приладової дошки машиніста стояв Корбут. Стояв, ніжно обіймаючи Олену... Ні, не обіймаючи, а притискаючи її до себе. В одній руці у нього був револьвер - мабуть, один з незліченної аршиновского арсеналу. І стовбур дивився прямо в підборіддя нещасної дівчини.

Попереду почулися перелякані крики: на блокпостах почалася справжня паніка. Багатотонна залізна махіна, набравши обертів, нищівним молотом древніх богів летіла вперед. Ніхто не зможе зупинити її... Аршинов, схопивши лопату, підкинув вугілля. І тут Корбут зірвав стоп-кран.

- Ви зловживаєте, - процідив Анатолій.

Забувши про біль, він одним махом опинився в будці паровоза і точним ударом відвів выпаливший револьвер від своєї коханої.

- Кінець експериментів! - Анатолій викинув професора з кабіни.
- Мракобіси! Вам не зупинити прогрес! - прокричав той, забираючись на кожух парового котла.

В ПолісіРедагувати

Томському не пощастило зустріти на Полянці рідних. Спостерігачі теж не побажали відкривати перед ним завісу майбутнього. Єдина користь, витягнута з загадковою станції, - можливість поміркувати на самоті. Та ще без перешкод, не побоюючись чужих очей і доносництва, перечитувати «Записки революціонера» Кропоткіна.

Син і вихованець станції Войковской, давньою анархістської вольниці, Анатолій Томський почитав патріарха ідейного анархізму князя Петра Кропоткіна чи не своїм духовним батьком, і «Записки» для нього як для інших сектантів - Біблія. Хоча князь Петро Олексійович вже сто з гаком років як усоп, для Толі він був вічно живої: він ні пропозиції не міг прочитати з «Записок революціонера», щоб не заспорить з патріархом або, навпаки, згідно не буркнуть що-то вголос. Поговоривши так з Кропоткіним годинку-інший, Толя повертався в Поліс духовно оновленим, впевненим у своїй ідеологічної правоті. Цієї впевненості йому вистачало на день-інший, найбільше - на тиждень бесід з кшатриями і браминами - воїнами та зберігачами знань Поліса.

В Полісі до анархізму ставилися зарозуміло, немов ця модель пристрою товариства була придумана пустотливим дитиною і крім поблажливою усмішки заслуговувала хіба що підозрілого погляду. Взагалі в Толином положенні йому було б краще не висовуватися і свої переконання так яро не проповідувати: Поліс, як відомо, межує з Червоною лінією, і з Четвертим Рейхом, дак що до ідейних там ставляться насторожено. За Томський стриматися не міг. За минуле свою пригоду майже втративши віру в анархізм, а заодно в людську совість і доброту, Толя все ж зміг себе пересилити і виправдати старого Кропоткіна. І тепер відмовитися від рідної ідеології здавалося йому зрадою самого себе, не кажучи вже про Петра Олексійовича. Тому терпіти і мовчати у нього ніяк не виходило.

І Томський щиро радів, якщо в суперечці на Боровицької або Арбатській йому вдавалося розбити опонента, переконати того. Поліс був гарний у багатьох відношеннях. Бракувало йому, тобто його керівництва, малості - сміливості в прийнятті рішень і відваги при виконанні намічених планів. Словом, тієї самої відчайдушної анархістської завзяття, якої з надлишком вистачало на Войківській.

Холодна розсудливість членів Ради Поліса душила в Толі його природу - природу шукача пригод. Прокинувшись іноді вночі, він все згадував лихий викрадення метропаровоза. Нудьгував по похмурим жартів Аршинова і безглуздим витівкам Краба. Що сказали б його друзі, побачивши диверсанта Томського, що перетворився в книжкового хробака і благочинного громадянина Поліса?

Та й «книжковий черв'як» - занадто голосно сказано. Толя працював на дезактивації книг, доставлених з Великої Бібліотеки, і насилу встигав навіть читати назви на обкладинках. Олені вдалося влаштуватися краще. Коли в Полісі дізналися, що раніше дівчина працювала з книгами, їй відразу надали місце за одним з столів, розставлених по платформі Боровицької, і роз'яснили обов'язки: сортувати книги і газети, якими були забиті сховища Поліса.

Перетворення в гемечела [2]?Редагувати

Здавалося, що від зіткнення з розпаленілим лобом вода закипить. Не закипіла.
Толік трохи заспокоївся. Настільки, що у нього майнула геніальна думка: потрібно просто не виймати голову з відра! Захлинутися і цим прогнати демонів, що оселилися в мозку. Покінчити зі всією чортівнею одним махом.

«А як же Лена? Що буде з сином, який народиться без батька?» Томський вирвав голову з відра. Вдихнув повними грудьми і сів на ліжко.
Спостерігаючи за краплями, що утворювали на підлозі калюжу, задумався. Відповідь має бути, і нічого шукати його в потойбічному світі. Він тут! Посил виявився правильним. Згадалися його подорожі по поверхні без протигаза. Промайнули перед думкою кахельні стіни лабораторії професора Корбута.

«Як можна упустити таку просту річ! Ти — хочеш цього чи ні, наполовину «гэмэчел». Створыння, непідвладне людськый логіці.

Отрута, одного разу влита в твої вени, почала діяти давно. Ти дурень, навіть радів своїм здібностям. Виявилося, що прогулянки по радіоактивним вулицям без протигази - лише квіточки. Ягідки з'явилися зовсім нещодавно.
Твої бачення - результати дії модифікатора. Хвороба прогресує, а ліки від неї можна знайти там, звідки зараза взялася. На Червоній — чорт би її подер, — лінії.

Від цієї думки Томському відразу полегшало. Так було з ним завжди, коли з'являлася мета. Далі - справа техніки. Якою б недосяжною ця мета не здавалася, існували способи її досягти. Нехай і несподівані. Треба було тільки зробити перший крок.
І Толік його зробив.
Спершу витер калюжу води на підлозі. Потім почав витирати рушником мокре волосся і зморщився від болю. Ох, і здоровенну ж гулю він собі набив, гепнувши з ліжка!
І це справедливо.
Нічого було розпускати соплі. У відрі з водою завжди встигнеш втопитися.

А поки - Червона лінія з її таємницями. Сліди робіт професора потрібно шукати там.
Само собою, у Томського не виникло навіть тіні думки відправитися в заповідник Москвіна і хапати за горлянку його наукових геніїв з вимогою розкрити секрети проекту ГМЧ.
Потрібен був лише один чоловічок, що знав про розробки червоних якщо не все, то дуже багато.

Виноски Редагувати

  1. ГМЧ — рос. абревіатура, Генно-модифицированный Человек, експериментальний супер-солдат, якому не страшні біль, радіація. За допомогою створених ГМЧ червоні планували досягти безмежної влади в метро і на Поверхні
  2. Гемечел - від абревіатури ГМЧ - рос. Генно-Модифицированный человек

Випадкова вікі