FANDOM

АК103 — один із автоматів Калашникова так званої «сотої» серії. До серії входять АК101, АК102, АК103, АК104, АК105.

АК101

АК101

АК102

АК102

АК103

АК103

АК105

АК105

Саме 103-ій згадується у книгах «Війна кротів» і «Пітер». Має жаргонну назву «костиль».

Короткий опис серіїРедагувати

АК101 (Індекс ГРАУ - 6П43) і АК103 (Індекс ГРАУ - 6П45) - експортні версії автомата АК74М, що відрізняється використанням патронів 5,56х45 мм (SS109) і 7,62×39 мм (М43) відповідно.

АК103 може використовувати магазини автоматів АК/АКМ.

АК102, АК104, АК105 - це модифікації АК101, АК103 і АК74М відповідно, з укороченим на 101 мм стволом. Проміжна (між АК74М і АКС74У) довжина ствола дозволила зменшити габарити зброї, залишивши газову камеру на тому ж місці щодо казенного зрізу ствола, що і в АК74М, а не переносити її назад (як у АКС74У). Це підвищило уніфікацію всього «сотого» сімейства.

АК101, АК102, АК103 і АК104 призначені для продажу на експорт, а АК105 - зроблений для стрільби патронами 5,45х39 як і АК74М — для збройних сил і правоохоронних органів Росії.

Приклад і цівка нових автоматів виконані з ударостійкого склонаповненого поліаміду чорного кольору. Підстаква мушки і прицілу, переднє і заднє упорні кільця стволової накладки, газова камера, нижня антабка, кнопка фіксатора прикладу і деякі інші деталі виготовлені методом точного лиття. Металеві деталі також захищені від корозії спеціальним покриттям. Укорочені автомати оснащені зміненою прицільною планкою (розмітка тільки до 500 м).

На всіх варіантах є посадочні місця для установки підстволового гранатомета або багнета. У комплекті поставки входять: маслянка, ремінець для носіння зброї і приналежність.

Генеральний директор ВАТ «Іжевський машинобудівний завод». П. Городецький про «соту серії» висловився так:

«В «сотій» серії закладені нові матеріали, нові технології, нові конструкторські рішення, характеристики стрільби набагато вище, ніж у АКМ, яким сьогодні озброєна наша армія. В інші країни ми поставляємо вже тільки «соту» серію.»
~

У 2009 році було оголошено про розробку нової моделі «двохсотої серії» (АК-12)

ТТХ АК103Редагувати

Повернення старого патрона 7,62х39 викликано виявленням ряду слабких сторін у малоімпульсних патронів 5,45х39 в ході ряду конфліктів останніх років. Володіючи більшою вогневої потужністю, ніж AK-74, цей автомат використовує безліч сучасних технологій.

ОСНОВНІ ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
  • Калібр 7,62x39 мм
  • Довжина 943 мм; зі складеним прикладом 700 мм
  • Довжина ствола 415 мм
  • Вага 3,4 кг
  • Ємність магазину 30 патронів

Виноски Редагувати

Шаблон:ЗЕРедагувати

Випадкова вікі