FANDOM

Ігор — син вбитої начальниці фашистської станції, слабкий і забитий юнак, що допомагав старому радіомайстру в підземній майстерні Полісу. Спочатку Радист, а в кінці книги Посланий.

Початок. МоскваРедагувати

Мама Ігоря була звичайною російською фашисткою. В одній із підземних лабораторій Четвертого Рейху вона проводила експерименти, в ході яких планувалося із дітей «чурок» зробити хороших російських дівчаток і хлопчиків. Наркозу в підземеллі не вистачало для російських арійців, тому на чурок його витрачати ніхто і не збирався. Хоч вони і вмирали в ході наукової діяльності, але Метро поповнювало нові і нові примірники для дослідів. Шестирічна дівчинка без кришки черепа і мама, що колупається пінцетом десь у мізках ще довго снилися вже дорослому хлопцеві.

Після захоплення їхньої станції, загибелі матері Ігоря, як фашистського сина, хоч і залишили жити, але всі вважали виродком. Єдиною людиною, що ставився до нього нормально, був старий радіомайстер, що й став Ігоревим вчителем.

В ході міжстанційної операції «Цивілізація» саме Ігореві вдається почути радіосигнал з далекого невідомого Мінська. Його як радиста включають у склад об'єднаної команди москвичів. На честь колишньої міжнародної організації ООН [1] загін назвали унівцями.

До Мінська унівці дістаються на надсекретному урядовому вертольоті «Камбала» із ядерним реактором. Прямо на борту вертольота їх вже чекають пригоди.

Радист і СвітланаРедагувати

В Муосі Радист зустрічає надзвичайно розумну дівчину на ім'я Світлана. В ранньому дитинстві Світлана була згвалтована дикими дигерами, тому у неї не могло бути дітей. Дівчина, яка вижила чудом, всю свою молоду енергію направила на навчання в Університеті. Досягла рівня УЗ-3 і стала послом від Партизан.

Молоді люди одразу дуже сподобалися одне одному. Однак, дівчинка...Майка...

- Ігор. У мене немає і не буде дітей. Я цю дівчинку хочу залишити собі. Мені здається, вона мене вже вважає своєю мамою і я люблю цього дитини. Ти ж знаєш, мені мало залишилося часу до переходу у Верхній табір.
- Світлана, залиш мене.
- І не сподівайся... Я йду до тебе.

Світлана йшла напомацки. Її виставлені вперед руки наткнулися на голову Радиста. Ніжні долоні взъерошили його волосся, опустилися і лягли на щоки.

- Ти плачеш?

Радист і сам не помітив, що по щоках у нього течуть сльози. Знову він провалився. Який же він шмаркач! Вона повинна його зневажати. Але Світлана, несподівано села йому на коліна і почала цілувати його щоки, шепочучи:

- Господи, який же ти незвичайний! Мені здавалося, що в цьому світі мужики розучилися плакати! Кожен думає про те, як йому вижити, і перестав би співчувати іншим! А ти... Мені тебе Бог послав. Думаєш я не знаю, чому ти плачеш... Ігор, Радист ти мій милий, як же я тебе люблю...

У цьому жахливому світі, в цьому мертвому місті і помираючому метро, в цій кишить слимаками норі, ця жінка з чужого світу, своїми словами, руками і тілом повертала Радиста до життя...

Радист несподівано для себе вирішив, що він в цьому світі вже не один. Він не був сентиментальний. Слово «любов» він чув лише від старшокласниць в Полісі, які зачитувалися романами, принесеними з Великої Бібліотеки. Він не розумів цього тоді і не міг дати визначення цього зараз. Просто для себе він вирішив, що його життя розділилася на дві половини: «до» і «після» зустрічі з цією дівчиною. І що третин чи половини бути не може.
Він вже не уявляв собі життя без неї. Він не міг перешкодити неминучому переведенню Світлани у Верхній табір [2]. Адже він не був командиром, навіть не був гарним бійцем, і аж ніяк не відчував себе «незвичайним».
Просто він міг і повинен був знайти або зробити цей клятий передавач і, може бути, життя в цьому метро стане краще. А, може бути, якимось небаченим чином, це продовжить дні Світлани, або хоча б зробить її останні дні більш щасливими.
А поки цього не станеться, він буде разом з нею, заради того Бога, у якого вірить Світлана, за кожен новий день.

ПеревтіленняРедагувати

В битвах гине мало не увесь загін унівців. Гинуть і нові знайомі по Муосу, що теж вже стали близькими людьми. В цих боях загартовується характер Радиста. Зі слабкого хлопчиська Ігор стає легендою — Посланим. Посланий перемагає роздори держав Муоса, згуртовує їх всіх на Останню Битву із зовнішніми ворогами — стрічковиками. Ігор відповідає на виклик могутнього Першого Прабатька стрічковиків і перемагає його. Під його керівництвом люди Муоса з численними жертвами все ж перемагають заклятого ворога.

Як? Читайте Муос.

Виноски Редагувати

  1. З їх абревіатурою UN — об'єднані нації
  2. За законами партизанських станцій особа, що досягла 23-річного віку, переводилася на помешкання і проживання у Верхній Табір, де був підвищений радіаційний фон. Молодші залишалися в Нижньому: їм потрібно народжувати і доглядати потомство

Шаблон:Муос Редагувати

  1. А могли би і бути
Книги серії Метро 2033‏‎

Випадкова вікі